سامانه های نوین آبیاری کشاورزی در سطح ۹ هزار و ۵۱۱ هکتار از اراضی فارس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 18 February 2018

تابناک فارس به نقل از آیانا: سامانه نوین آبیاری کشاورزی در داراب با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی، مشاور استاندار در امور کشاورزی، امام جمعه و فرماندار شهرستان داراب به بهره برداری رسید.

استاندار فارس گفت: نگاه به آب باید نگاهی کلان باشد، بدین منظور وزارت نیرو به عنوان تامین کننده و وزرات کشاورزی به عنوان تولید کننده بایستی بر اساس یک خط مشترک سیر کنند.

تبادار افزود: خشکسالی حاکم بر استان فارس یک واقعیت بسیار تلخی است که باید جهت مدیریت این بحران، سند راهبردی تدوین شود.

وی بیان کرد: به منظور تدوین این سند باید از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت برنامه ریزی و مردم کمک گرفته شود بنابراین انتظار می رود با همت کارشناسان و مدیران یک سند راهبردی مستند در اختیار مردم قرار گیرد.

در این افتتاحیه قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی ها با محوریت آب به عنوان مهمترین نهاده تولید صورت گرفته، افزود: استان فارس در اجرای طرح نوین آبیاری مقام اول کشور را داراست.

وی افزود: از هفته دولت تاکنون ۹۱۵ طرح نوین آبیاری در سطح ۹ هزار و ۵۱۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۴۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

قاسمی اظهار کرد: این طرح ها در سطح ۹ هزار و ۵۱۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۴۵ میلیارد ریال افتتاح شد. از اعتبار هزینه شده مبلغ ۵۸۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و مابقی سهم مشارکت بهره بردار بود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این سیستم های آبیاری در مجموع سالانه ۳۸ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار