با ادامه مشکلات مالی و معوقات طولانی مدت داروخانه‌های استان فارس از بیمه‌ها روند ناکامی شهروندان در تهیه داروی انسولین قلمی در بازار رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۶۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 18 February 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سعید نوریان نائب رئیس انجمن داروسازان استان فارس ضمن اشاره به پرداخت‌های طولانی مدت بیمه‌ها و مشکلات مالی حاد داروخانه‌ها و ابراز نگرانی از ناتوانی اقتصادی برخی از داروسازان، از ورشکستگی ناگهانی تعداد زیادی از داروخانه‌های استان خبر داد.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر و افزایش مشکلات مالی، بسیاری از داروخانه‌ها مصمم شدند که ارائه خدمات در قالب بیمه‌ها را متوقف و صرفا نسخه‌ها به صورت آزاد پیچیده شود، اما در ادامه با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان عالی رتبه استانی و روسای بیمه‌ها و قول مساعد بر پیگیری همه جانبه از سوی آنان مجددا روند خدمت رسانی به بیمه شدگان ادامه یافت.

نائب رئیس انجمن داروسازان استان فارس تصریح کرد: روند فعالیت در داروخانه‌ها بر چرخش مالی مستمر و منظم استوار است، اما همکاران ما، ماه‌های متمادی با وجود تاخیر‌های طولانی مدت خدمات رسانی را بدون کم و کاست به مردم و شهروندان ادامه دادند، اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که تعداد بسیاری از داروخانه‌های ما تحمل این گونه فشار‌های اقتصادی را ندارند و بی شک اگر مسئولان به وعده‌های خود عمل نکنند صبر و توانایی مالی آنان پایان یافته و راهی برای داروخانه جز پیچیدن نسخه به صورت آزاد وجود ندارد که در صورت بروز نارضایتی در بین شهروندان، به طور قطع مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

نوریان یکی دیگر از تبعات بد قولی بیمه‌ها را روند رو به افزایش ناکامی مردم در تهیه داروی انسولین قلمی دانست و بیان کرد: تعدادی از همکاران ما به علت وضعیت اسف بار مالی قادر به تهیه دارو‌های مورد تایید نیستند که به طور قطع این موضوع می‌تواند موجب ناراحتی و نگرانی شهروندان شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر مشکلات پرداخت بیمه ها، موضوع بخشنامه‌های کشوری مبنی بر کاهش ضریب سود توزیع کنندگان و داروخانه‌ها بدون تغییر در قیمت مصرف کننده نیز از عوامل دیگری است که تهیه دارو توسط داروخانه‌ها را به شدت تهدید می‌کند و امیدواریم با تجدید نظر در این تصمیم بخشی از این مشکلات مالی مرتفع شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان استان فارس، آخرین پرداختی بیمه تامین اجتماعی را تیرماه ۹۶ دانست و اظهار کرد: بیمه سلامت با شرایطی نسبتا بهتر تا شهریور و نیمی از مهرماه را پرداخت کرده است.

نوریان افزود: با پرداخت‌های به موقع بیمه ها، علاوه بر رونق وضعیت موجودی دارو در داروخانه ها، هرگز شاهد نارضایتی در بین مردم نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار