مهر از لیگ برتر فوتبال قم گزارش می‌دهد؛
هفته نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم با پیروزی قعرنشینان و شکست صدرنشین در هفته شگفتی‌ها همراه بود و سرانجام صدر جدول دستخوش تغییر شد.
کد خبر: ۵۶۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 17 February 2018

به گزارش تابناک قم، نهمین هفته از هفته‌های ۱۴ گانه لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم به پایان رسید و در رقابتی جذاب و دیدنی بین ۸ تیم حاضر در بالاترین سطح رقابتی فوتبال در استان قم، رقابت بر سر قهرمانی از یک سو و بقا در لیگ برتر از سوی دیگر داغ‌تر از گذشته شد.

لیگ برتر فوتبال استان قم با حضور ۸ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود که تیم قهرمان، نماینده استان قم در فصل آینده مسابقات دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور خواهد بود و تیم نایب قهرمان نیز با توجه به برگزار نشدن مسابقات جام حذفی فوتبال استان قم، این فرصت را دارد که نماینده قم در جام حذفی فوتبال ایران باشد.

در انتهای جدول نیز تیم هشتم به طور مستقیم به دسته اول سقوط می‌کند اما تیم هفتم جدول باید در ۲ بازی رفت و برگشت به دیدار تیم نایب قهرمان لیگ دسته اول برود تا از دل این ۲ بازی رفت و برگشت و رودررو، یک تیم برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتبال استان قم انتخاب شود.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال استان قم روز جمعه به پایان رسید و هفته‌ای سراسر شگفتی بود. از موفقیت تیم‌های انتهای جدولی گرفته تا رقم خوردن یک طرفه‌ترین نتیجه فصل و پایان هفته‌های صدرنشینی پناه آفرین.

افشین صفر - عقاب ۲

تیم عقاب که در هفته‌های اخیر با شکست‌های پی در پی روبرو بود بالاخره موفق به کسب برد شد و افشین را مغلوب کرد تا در رفت و برگشت، افشین را شکست داده باشد. حمید رضا محمدی بازیکن جوان و جدید این تیم ۲ سال پس از پایان خدمت نظام وظیفه در بازگشت به تیم قدیمی‌اش، در اولین بازی ۹۰ دقیقه‌ای برای عقاب گلزنی کرد، مسلم ایزدی هم یک گل دیگر به ثمر رساند و اکنون عقاب آماده فرار از قعر است.

این در حالی است که در اردوی افشین پس از چند هفته موفقیت این تیم، دوباره روزهای سخت فرا رسیده و افشین ممکن است حتی در آینده خطر را در نیمه پایین جدول احساس کند و شاید تقابل این دو تیم، نبردی برای بقا بوده باشد که آینده تکلیف آن را روشن می‌کند.

وحدت شریف ۶ - یاران صفر

تیم یاران در ادامه روند نزولی خود سنگین‌ترین شکست فصل را تجربه کرد و این نتیجه ۶ گله، یک طرفه‌ترین نتیجه در مسابقات این فصل است. فاصله یاران با محدوده سقوط کاهش یافته و خطر سقوط در صورت ادامه این شرایط قطعاً یاران را تهدید می‌کند به خصوص این که پیام و عقاب در پایین جدول شده‌اند و پیش بینی می‌شود در هفته‌های باقی مانده برای تیم‌های دیگر دردسر ایجاد کنند.

 تیم عقاب در نیم فصل تقویت شده و ممکن است به زودی جایگاه یاران را در جدول تصاحب کند از سوی دیگر تیم وحدت شریف با این پیروزی به جمع مدعیان رسیده و اکنون با وجود اختلاف امتیاز با ۲ تیم صدرنشین، ممکن است بتواند برای قهرمانی بجنگد مشروط بر این که پناه آفرین و سوهان محمد بلغزند.

پناه آفرین ۱ سوهان محمد ۲

پناه آفرین بالاخره صدر را از دست داد. آن‌ها مهم‌ترین بازی هفته را به نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود باختند و صدر جدول را تحویل سوهان محمد دادند. این نتیجه، سبب افزایش رقابت برای قهرمانی در بالای جدول شد. پناه آفرین برای قهرمانی رقابت سختی با سوهان محمد و البته وحدت شریف دارد البته اگر تیم دیگری قصد شگفتی سازی نداشته باشد.

پناه آفرین قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال قم بود که فصل را متزلزل آغاز کرد اما به تدریج به ثبات رسید و خود را به صدر جدول رساند با این حال همین شکست ممکن است سرنوشت قهرمانی را برای آن‌ها تغییر دهد و جام را به اردوی تیم سوهان محمد و یا تیم ثالثی ببرد.

هما ۱ پیام ۳

تیم هما که در نیم فصل نخست نتایج خوبی گرفته بود روی نوار ناکامی گام بر می‌دارد. با دریافت ۳ گل از تیم قعر جدولی پیام، هما می‌رود که به زودی عنوان بهترین خط دفاع را که بیش از یک نیم فصل حفظ کرده از دست بدهد. پیام هم با کسب دومین برد فصل به آینده امیدوار شد البته آن‌ها همچنان قعرنشین هستند و باید امتیازات زیادی برای بقا جمع آوری کنند.

پیام، قهرمان فصل گذشته لیگ یک است که اکنون به دومین برد خود دست پیدا کرده با این حال نتیجه بازی رودرروی این تیم در ادامه لیگ برابر تیم‌های عقاب، یاران و افشین در راه بقای این تیم نتیجه مستقیم خواهد داشت.
بهرامی: سطح کیفی لیگ برتر افزایش یافته است

رئیس هیئت فوتبال استان قم معتقد است سطح فنی لیگ برتر فوتبال استان قم افزایش یافته است و حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های مختلف نشانگر تحول در فوتبال قم است و آینده‌ای روشن برای فوتبال را نوید می‌دهد.

کریم بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر هم در لیگ برتر فوتبال استان قم و هم در دسته اول 8 تیم حضور دارند که به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند و مسابقات دسته دوم نیز برگزار می‌شود که تیم‌های برتر آن به دسته اول صعود می‌کنند.

وی افزود: در لیگ برتر، در گذشته شاهد بودیم که بازیکنان پا به سن گذاشته بازی می‌کردند اما امروز تیم‌ها به سمت جوانگرایی روی آورده‌اند و بازیکنان رده‌های سنی جوانان و امید زیادی در لیگ برتر فرصت بازی پیدا می‌کنند که می‌توانند تا سال‌ها، ظرفیت انسانی فوتبال قم را تأمین کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: در حال حاضر تیم‌های میزبان همانند لیگ‌های حرفه‌ای، ملزم به فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقه خود در لیگ برتر هستند و تمامی تیم‌ها دارای اساسنامه و هیئت مدیره و ثبت شرکت‌ها هستند البته به مشکلات مالی موجود واقف هستیم که این امر هم با درایت مدیران حداقل تا حدودی قابل رفع است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار