سریال «تعطیلات رویایی» روایت‌کننده قصه زندگی دو برادر به نام‌های رحیم و رستم است که تصمیم می‌گیرند با خانواده هایشان یک سفر زمینی را از شیراز به سمت کیش تجربه کنند. در این سفر برای آنها ماجراهای زیادی اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود تبدیل به یک سفر رویایی شود.
کد خبر: ۵۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 17 February 2018

به گزارش تابناک : این موضوع سریال نوروزی شبکه دو است که به تهیه کنندگی مجید اوجی و کارگردانی علیرضا امینی مراحل تصویربرداری را در شیراز پشت‌سر می‌گذارد. اوجی تلاش دارد با تولید این مجموعه یک اثر مخاطب پسند طنز و مفرح را برای ایام نوروز مخاطبان تولید کند تا از تماشای آن لذت ببرند.

 

بازیگر و خواننده در تعطیلات رویایی

مجید اوجی، تهیه‌کننده درباره تولید مجموعه تعطیلات گفت: هر اثری با یک هدف مشخص تولید می‌شود و ما تلاش داریم یک مجموعه مفرح و طنز را برای مخاطبان شبکه دو و برای ایام نوروز تولید کنیم. با توجه به این‌که فضای قصه از شیراز شروع می‌شود و در ادامه شخصیت‌های مجموعه، سفری را از شیراز شروع می‌کنند و به بندرگاه چارک می‌رسند و بعد راهی کیش می‌شوند، به همین دلیل در مسیر راه، جذابیت‌ها و زیبایی‌های بخشی از ایران را به تصویر می‌کشیم. البته ایران یک سرزمین با تمدن غنی است که هر چه از زیبایی هایش بگوییم باز هم کم است. بنابراین سریال تعطیلات رویایی به بخشی از این ماجرا و آداب و رسوم مردم می‌پردازد.

وی درباره انتخاب علیرضا امینی برای کارگردانی این سریال که بیشتر ساخت کارهای جدی را در کارنامه دارد، گفت: آقای امینی مجموعه موفق طنز «میلیاردر» را داشته که از شبکه یک پخش شده است. ضمن این‌که بخش‌هایی از این سریال جاده‌ای است و صحنه‌های مهیج دارد. بنابراین بعد از جمع بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که او بهترین انتخاب برای کارگردانی این سریال است. آقای امینی هم پیشنهاد ما را پذیرفت.

وی با اشاره به داستان مجموعه افزود: این سریال درباره دو برادر است که با هم تصمیم می‌گیرند به یک سفر زمینی بروند. آنها ساکن شیراز هستند و سفرشان از این شهر شروع می‌شود تا به کیش برسند. در مسیر برای آنها اتفاقاتی می‌افتد و این سفر را به یک سفر رویایی تبدیل می‌کند. رحیم، برادر بزرگ‌تر فرهنگی است و این نقش را دکتر محمود عزیزی بازی می‌کند. رستم، برادر کوچک‌تر به کار تجارت عرقیجات در شیراز مشغول است و این نقش به عهده محمدرضا شریفی‌نیاست.

نقش همسر رحیم را افسر اسدی بازی می‌کند و نقش دختر و پسرش هم به عهده سولماز آق مقانی و ارسلان قاسمی است. نقش همسر رستم را افسانه بایگان بازی خواهد کرد و نقش دو دختر او را مریم معصومی و خاطره حاتمی به عهده دارند. همچنین نقش داماد خانواده رستم را هم علی اوجی بازی می‌کند. لاله اسکندری هم از دیگر بازیگران این سریال است. علاوه بر آن این دو خانواده در بندر چارک با شخصیتی روبه‌رو می‌شوند که ایفای آن به عهده علی صادقی است. در کیش هم شخصیت‌های دیگری هستند که فاطمه هاشمی، ژاله درستکار، مرتضی علی‌آبادی و مهدی افشار نقش آنها را بازی می‌کنند. همچنین فیلمنامه این مجموعه را گروهی از نویسندگان براساس طرحی از احسان جوانمرد به نگارش درآورد‌ه‌اند.

این تهیه‌کننده درباره استفاده از بازیگران بومی در سریال تعطیلات رویایی هم افزود: تعداد محدودی بازیگران محلی بنا به قصه با ما همکاری می‌کنند.

این تهیه‌کننده درباره تعدد لوکیشن‌های این مجموعه که بیشتر هم جاده‌ای است، گفت: بعد از اتمام تصویربرداری در شیراز وارد بخش‌های جاده‌ای می‌شویم. به هر حال تولید یک سریال راحت نیست و سختی‌های خودش را دارد، اما اگر یک گروه خوب و همدل کنار هم باشند، سختی‌ها کمتر به نظر می‌آید و خوشبختانه گروه خوبی برای تولید مجموعه تعطیلات رویایی گرد هم آمده‌اند.

 

تجربه سریال نوروزی

علیرضا امینی، در پاسخ به این‌که مجموعه تعطیلات رویایی چه ویژگی‌هایی داشت که شما را برای کارگردانی ترغیب کرد، توضیح داد: فضای کلی کار را دوست دارم چراکه در قالب ماجراهایی لحظات شیرینی در قصه خلق می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مجموعه تعدد لوکیشن و پخش نوروزی آن است که همه این موارد من را برای کارگردانی‌اش ترغیب کرد.

وی درباره این که پخش نوروزی این مجموعه تا چه میزان در انتخاب شما تاثیر داشته است، توضیح داد: من در میان کارهایی که انجام داده‌ام، تجربه سریال نوروزی نداشتم و دلم می‌خواست این اتفاق بیفتد. فیلمنامه مجموعه تعطیلات رویایی، المان‌هایی را که من مدنظر داشتم دارا بود.

این کارگردان درباره انتخاب محمدرضا شریفی نیا و دکتر محمود عزیزی برای نقش دو برادر توضیح داد: سعی کرده ایم متناسب با شخصیت‌های قصه، بازیگران را انتخاب کنیم. خوشبختانه به انتخاب‌های خوبی هم رسیدیم و امیدوارم مخاطبان هم کار را دوست داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند و ایام نوروز آنها مفرح شود. در مجموع جنس سریال تعطیلات رویایی، مردمی و قابل باور است.

امینی در ادامه تصریح کرد: در قالب این مجموعه و اتفاقاتی که برای شخصیت‌های قصه می‌افتد، به آداب و رسوم و معماری‌های شیراز، بندرگاه چارک و ... می‌پردازیم که تماشای آن برای مخاطب خالی از لطف نیست.

 

شخصیت‌های شناسنامه دار

دکتر محمود عزیزی که در تعطیلات رویایی نقش رحیم را بازی می‌کند، درباره حضورش در این مجموعه گفت: حضور آقای اوجی در کسوت تهیه‌کننده، متن خوب و شخصیت‌پردازی‌های درست و منسجم مرا برای بازی در این سریال ترغیب کرد. ویژگی مجموعه تعطیلات رویایی این است که شخصیت‌ها شناسنامه دار هستند و من هم نقش رحیم را بازی می‌کنم که کارش فرهنگی است. روابط در این سریال درست تعریف شده و علاوه بر این که قصه بسیار خوب و روان نوشته شده، عوامل و بازیگران هم بدرستی انتخاب شده‌اند. به نظرم یک کار قابل قبول خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که فضای سریال طنز و مفرح است، آیا شخصیت رحیم هم طناز است، توضیح داد: لحظات شیرین و مفرحی در قصه اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها هم در آن موقعیت‌ها قرار می‌گیرند. رحیم هم در موقعیت‌های جدی و طنز قرار می‌گیرد، اما بعد جدی بودنش پررنگ‌تر است.

این بازیگر درباره تاثیر بازیگران نقش مقابلش هم بیان کرد: من سال‌های دور با خانم افسر اسدی بازی کرده‌ام که حالا نقش همسرم را در تعطیلات رویایی بازی می‌کند. همچنین با اغلب دوستان در پروژه‌های مختلف همکاری داشته‌ام.

عزیزی درباره این که کارگردان تا چه میزان دست شما را برای بازی باز می‌گذارد، عنوان کرد: من با علیرضا امینی کار کرده‌ام و با نوع نگاه و جنس کارهایش آشنا هستم. او در کار منعطف است. مطمئن هستم سریال در میان مردم می‌گیرد و دوستش خواهند داشت.

 

یک زن رمزآلود

لاله اسکندری، درباره پذیرش نقش مرجان در این مجموعه گفت: اولین موردی که من را برای همکاری در این مجموعه ترغیب کرد، حضور آقای اوجی تهیه‌کننده بود. ضمن این که کارگردانی سریال هم به عهده آقای امینی بود. کار این دوستان قابل قبول و همیشه پر مخاطب است. من در بیشتر مواقع نقش اول را بازی می‌کنم و شخصیتم در آثار پررنگ است، اما در مجموعه تعطیلات رویایی یک تجربه جدید را کسب می‌کنم و با این ‌که نقش یک نیستم، ولی نقشم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مرجان جزو شخصیت‌های مرموز قصه است که به مرور شخصیتش برای مخاطب مشخص می‌شود. چند بعدی بودن این شخصیت را دوست دارم. علاوه بر آن تا به امروز بیشتر در کارهای درام، ملودرام و جنگی بازی کرد‌ه‌ام، اما فضای مجموعه تعطیلات رویایی مفرح و شاد است. فضای قصه هم برایم تجربه‌ای تازه به شمار می‌رود. مطمئن هستم با وجود بازیگران و عوامل حرفه‌ای و خوب، مخاطبان می‌توانند شاهد یک کار تماشایی باشند.

اسکندری عنوان کرد: در پرونده کاری من بیشتر ایفای شخصیت زنان محکم و مهربان دیده می‌شود و برای اولین بار نقش یک زن رمزآلود را بازی می‌کنم. من از سال 1379 تا به امروز نقش‌های مختلف را ایفا کرده ام و همه کارهایم ویژگی‌های خودش را دارد. گرچه وقتی نقش پررنگ‌تر باشد، دست بازیگر برای نشان دادن توانایی هایش باز خواهد بود. گاهی یک بازیگر بعد از سال‌ها تجربه کارهای مختلف به این نتیجه می‌رسد که ممکن است یک نقش با وجود کوتاه بودن جای کار داشته باشد و دیده شود و به همین دلیل آن را بپذیرد.

 

یزدانی در نقش خودش

رضا یزدانی، خواننده نام ‌آشنا علاوه بر حضور در عرصه موسیقی دستی هرچند دور بر آتش بازیگری هم دارد. بازی در نقش اصلی فیلم «طهران طهران» کار مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور اولین حضور جدی او در وادی بازیگری است. گویا این خواننده پس از چند تجربه دیگر در هنر هفتم، حالا می‌خواهد بازیگری در عرصه تلویزیون را نیز بیازماید. پس از انتشار خبر حضور او در سریال «ازیادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان، مجموعه تعطیلات نوروزی دومین تجربه او در قاب کوچک خواهد بود.

به گفته اوجی، در قسمت‌های پایانی سریال رضا یزدانی، خواننده هم به جمع بازیگران سریال اضافه می‌شود. وی درباره حضور یزدانی عنوان کرد: رضا یزدانی در قسمت‌های پایانی بنا به اتفاقاتی وارد قصه می‌شود و نقش خودش را بازی می‌کند.

 

 

 

منبع : روزنامه نصف جهان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار