مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس گفت: نماینده‌های استان فارس در شهرستان‌ها فعال‌شدند و تا امروز ۱۴۰۰ نفر برای خدمت در حرم و به‌عنوان خادمیاران حضرت علی بن موسی‌الرضا آموزش اختصاصی دیده‌اند.
کد خبر: ۵۶۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 17 February 2018

تابناک فراس به نقل از تسنیم: به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان فارس جابر مهدیار در مراسم افتتاح کانون خادمیاران رضوی مدارس علمیه خواهران استان فارس این حرکت را نوعی تربیت و مشاوره در مسیر آتش به اختیار مورد انتظار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دانست و اظهار داشت:با نظر مقام معظم رهبری، فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سطح کشور و خارج از کشور گسترش پیداکرده و این گسترشبه سطح استان فارس هم رسیده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک و نیم سال است که در توسعه فرهنگ رضوی با ایجاد دفتر نمایندگی در فارس، شورای مرکزی را تأسیس و سازمان قابل‌توجهی در سطح استان ایجاد کردیم، گفت: نماینده‌های استان فارس در شهرستان‌ها فعال‌شدند و آموزش‌های اولیه برای نماینده‌های استان در شهرستان‌ها انجام‌شده و تا امروز 1400 نفر برای خدمت در حرم و به‌عنوان خادمیاران حضرت علی بن موسی‌الرضا آموزش اختصاصی دیده‌اند.

مهدیار از صدور مدرک برای خادمیاران پس از قبولی در آزمون کشوری دوره تربیت دستیار تخصصی مشاوره خبر داد و گفت: مقدمات حضور، گزینش و پذیرش و رسیدن به کد پرسنلی برای خادمیاران انجام‌شده است و در این مرحله بعد از اتمام آزمون، برای خادمیاران مدارکی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم بودن امکان برقراری ارتباط خادمیاران با رابطان استان در شهرستان‌ها، بیان کرد: کار شما در راستای کانون‌هایی است که خود اثرگذاران آن خواهید بود و می‌توانید خدمت بزرگی را انجام دهید.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس، با تأکید بر اصل مشاوره دهی شما با رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: مشاوره دهی شما به خانواده‌ها، نسل‌های فعلی و برنامه‌های آتی با همین رویکرد تثبیت امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

وی از تأسیس مهدالرضا برای سنین پنج‌ساله در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و گفت: تاکنون سه مهدالرضا فعال‌شده و این توسعه در راستای تربیت نسل پنج‌ساله، قابل تکثیر و افزایش است و در سطح استان هرگونه حمایت لازم برای تأسیس مهدالرضا و گرفتن مجوزهای لازم را انجام می‌دهیم.

مهدیار هدف از اقدامات انجام‌شده در استان را توسعه فرهنگ رضوی و خدمت به محرومین جامعه اعلام و تأکید کرد: با توجه به اینکه دفتر نمایندگی فارس فعالیت خود را به‌صورت استانی انجام داده و خادمیاران نیز در همان راستا سازمان پیدا می‌کنند، اقدامات انجام‌شده در استان در راستای دو هدف مهم آستان قدس رضوی یعنی توسعه فرهنگ رضوی و هم‌زمان خدمت به محرومین جامعه است.

وی ضمن ابراز حمایت استانی از خادمیاران در زمینه مشاوره، بیان کرد: شما خادمیاران با توجه به پایه علمی، شناخت از جامعه، فضای آموزشی ایجادشده و حمایتی که از دستگاه امام رضا(ع) می‌شوید، با وضعیت مناسبی می‌توانید در کانون‌های خادمیاری ویژه خانواده‌ها قدم بردارید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار