معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام خواستار تشکیل کمیته ساماندهی گمرک در این استان شد و گفت: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی به گمرک در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه کمک می کند.
کد خبر: ۵۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 17 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست بررسی وضعیت بازارچه ها و مرزهای استان اظهار کرد: مرز مهران باید یک مدیریت پاسخگو داشته باشد.


وی ادامه داد: نمی شود به یکباره بازارچه، پیلمه وری و تعاونی مرزنشینان را حذف کرد، علاوه بر حضور این اقشار در مرز نیاز به انجام یک کار حرفه ای تجاری هستند تا هم بازارچه های مرزی و هم تعاونی های مرزنشینان تقویت شوند و اقتصاد مردم مرزنشین نیز به نحو مطلوبی ارتقا یابد.


وی حفظ و توسعه اقتصاد مردم مرزنشین و تثبیت جمعیت در این مناطق را منجر به امنیت پایدار مرز برشمرد و افزود: رونق اقتصادی مرز، تثبیت جمعیت و حفظ امنیت مناطق مرزی از دستاوردهای رونق تجارت در بازارچه های مرزی است.


وی با انتقاد از اینکه سهم کشور از بازار عراق در حال کاهش است، گفت: باید برای افزایش صادرات و مبادلات تجاری در مرز مهران تلاش بیشتری کنیم.


درویشی گفت: باید در مرز مهران یک مدیریت واحد اعمال شود و هماهنگی بین بخشی مشکل دارد که با تسهیل در امور صادرات و ترانزیت و تسریع در خروج کالا با شکل گیری کمیته ساماندهی گمرک استان این مسایل برطرف شود.


وی ادامه داد: مرزها به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی هستند باید بازارچه ها و گمرک زیبا سازی شده و با مدیریت خوب دقیق و منظم کار کنند.


در ادامه این نشست فرماندار مهران، فرماندار دهلران، مدیرکل گمرک، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مرزبانی در خصوص مسایل و مشکلات مرز به بحث و بررسی پرداختند.


لازم به ذکر است که در این نشست مصوب شد بحث تخلیه و بارگیری در مرز باید به شرکت های داخل استان برای تقویت بنیه آنها واگذار شود.


همچنین مقرر شد که ظرف یک ماه آینده گمرک تکلیف وضعیت بارگیری و تخلیه کالا در مرز مهران را مشخص کند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عمو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لطفا مسئولان استان با گمرک عراق در مرز زرباطیه رایزنی بکنن که تعرفه واردات چرا زیاد شده و فقط در مرز مهران اعمال میشه فعلا تخلیه بار پیشکش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار