دهستان خفری باداشتن چندین روستا به عنوان یکی از زیباترین مناطق نگین زاگرس ؛حدفاصل اردکان و یاسوج ؛ سالهای سال است از نعمت گاز شهری محروم است.
کد خبر: ۵۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 17 February 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:شاید با شنیدن نام شهرستان سپیدان مناظز زیبا وخوش آب وهوا در منظرتان تداعی شود ابشار ها وباغات وتفرج گاههای بی شمار نام نگین زاگرس را برایتان تجلی ساز. اما در گوشه وکنار این نقطه از بهشت متاسفانه روستاهایی بی شماری هستند که از نعمتهای اولیه محرومند.

یکی از این مناطق ؛ دهستان خفری درنزدیکترین نقطه از شهر اردکان؛ دهستانی با چندین روستا درنزدیکی جاده اردکان به یاسوج قرارگرفته است که باگذشت 40سال از عمر انقلاب اسلامی از نعمت گاز شهری محرم اند. مردمانی که برای کوچکترین خدمات یعنی گاز شهری انهم در زمستانهای پربارش سپیدان باید از سوختهای فسیلی استفاده کنند ویا به سراغ میراث عظیم آیندگان یعنی منابع طبیعی وجنگل بروند.

 

مردمان دهستان خفری درحالی که هنوز سلیندر به دست به دنبال گاز هستند که سرمای کوهستانی سپیدان زندگی می گذرانند، سرمایی که تا مغز استخوان نفوذ می کند اما هنوز چاره ای برای تامین گرمای مردم به صورت اساسی اندیشیده نشده است.با وجود مطالبات مردم برای گازرسانی تاکنون این امر محقق نشده است.

زمستان‌های سرد و طولانی در شهرستان سپیدان، استفاده از گاز به عنوان یک سوخت پاک و توزیع عادلانه امکانات رفاهی و اجتماعی بین تمام شهروندان لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های گازرسانی به ویژه گازرسانی روستایی را ایجاب می‌کند.

منطقه خفری به علت وجود ظرفیت‌های گردشگری هرساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است اما این روزها می توان برای مردمان مهربان این خطه دست به کار شد .با گذشت تقریبا نزدیک به چهاردهه از انقلاب شکوهمند اسلامی متاسفانه شاخص‌های یک زندگی معمولی در این روستا ارتقا نیافته است.

با وجود گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران در تمامی فصول سال به این شهرستان و اینکه شهروندان دهستان خفری به علت خدمات رسانی ناکافی و ناچیز شهرستان برای پرداختن به حداقل خدمات باید کیلومترها مسیر را طی کنند تا برای رسیدن به خواسته های به حق خودبه شهرستان‌های مجاور برسند، بدین سبب اقدام در اجرای تامین گاز شهری در این روستای بسیار مهم از خواسته‌های به حق مردم زیباترین روستای کشوراست.جنگل‌ها و فضای سبز منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری سپیدان به شمار می‌رود که با ادامه روند استفاده روستاییان از چوب درختان برای تامین سوخت این ظرفیت کم‌کم از بین خواهد رفت بنابراین باید عملیات گازرسانی به این روستاهای سردسیر هر چه سریع‌تر در دستور کار قرارگیرد.

 

اما متاسفانه باید گفت "آواز دهل شنیدن از دور خوش است" حال در کنار بهترین نقطه گردشگری فارس یا جنوب کشور ودر نزدیکی شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان ؛ مردمان منطقه وروستای خفری قریب به چهاردهه یعنی چهل سال است منتظر افتتاح طرح گازرسانی به این روستا بودند که این امرهنوزمحقق نشده است.

مجموعه روستاهایی که با تقدیم چندین شهید به انقلاب ودر دوسال گذشته شهید مدافع وطن هنوز ازنعمت گاز شهری جهت ساکنین روستا محروم هستند وچشم به انتظار تدابیر مسئولین.

حل مشکل گازرسانی به این روستا که یکی از روستاهای محروم سپیدان است ، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است چون فقر ، خشکسالی و نبود آب وگاز موجب دور شدن مردم از انجام واجبات اللهی در این روستا شده است . خفری یکی از روستاهای این شهرستان میباشد که چندین سال است که با بی آبی و نبودگازشهری مردمان این منطقه شب را روز می گذرانند و دریغ از تکانی و حرکتی از سوی مسئولان شهرستان باشد.

روستای خفری در فاصله 8کیلومتری مرکز شهر اردکان واقع شده و به رغم سکونت بیش از 150 خانوار و قریب به 800 نفر در آن حدود چندین سال است که ساکنان این روستاها بدون داشتن گاز شهری زندگی سپری می کنند.

قصه پرغصه نبودگاز دراین منطقه این روزها دیگر تکراری شده است و حتی مردم دیگر از گفتن آن خسته شده اند! مردم این منطقه از شهرستان سپیدان از وضعیت گازرسانی وعدم توجه مسئولین در روستا های خودگلایه دارند و از مسئولان می خواهند که برای وضعیت اسفناک آنها چاره اندیشی کنند.

یکی از ساکنین روستا در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تا کنون چندین بار به مسئولان شهرستانی واستانی مراجعه کرده ایم ولی تا کنون اقدام عاجلی در این مورد صورت نپذیرفته است.

صالحی یکی از ساکنان منطقه خفری در گفتگو با خبرنگار ماگفت: اکنون بیش ازچندین سال است است که روستا ومنطقه خفری بانبود گاز شهری دست وپنجه نرم می کند وی ادامه داد: کار به جایی رسیده که برای استحمام ومابقی امورات باید شال و کلاه کنیم و به شهر اردکان برویم . نبود گاز و عدم بهداشت مواجه هستند و هزاران نوع بیماری خانواده هارا تهدید می کند

وی خاطر نشان کرد: مسئولان خدمتگذار مردم هستند و باید فقط به فکر خدمتگذاری باشند و مسئولان شهرستان سپیدان وظیفه دارند مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.

 

صالحی با تاکید بر اینکه در این زمینه مراجعات زیادی به مسئولان استانی و شهرستانی داشته ایم، اظهار کرد: که هرکدام وعده هایی میدهند که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است ومدیر عامل گاز استان تا استاندار ومسئولین ارشد استان قول داده اند ولی این امر تاکنون اتفاق نیافتده است ؛رسیدگی عاجل و حل مشکل نبودگاز شهری در این روستا با توجه به فصل سرما از نان شب هم برای مردم واجب تر است و انتظار ما از مسئولان امر، اقدام عاجل و فوری است.

منطقه خفری در کیلومتر 8 مسیر اردکان به یاسوج از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان است که ۱۵۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار