معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: به منظور کاهش سیلابها و جلوگیری از آلودگی آب، بستر رودخانه کورانه قزوین پاکسازی شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 17 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، یدالله ملکی افزود: در این راستا 10هزار متر مربع از این رودخانه فصلی از زباله پاکسازی شد.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مفاد قانونی حریم و بستر رودخانه‌ها به مردم، اتخاذ تمهیدات لازم برای آزادسازی حریم رودخانه‌ها و مجاری آبی محدوده روستاها به همراه جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله داخل رودخانه‌ها و مجاری آبی را ضروری خواند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین خاطرنشان کرد: رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی استان، خسارات سیل را کاهش داده و ضرورتی حیاتی برای حاشیه نشینان روخانه‌ها است.
ملکی جمع شدن زباله در بسترهای رودخانه های فصلی را به دلیل نفوذ پذیری بالای زمین در این نواحی بسیار خطرناک و آلاینده منابع آب زیر زمینی بر شمرد.
وی، نظارت حداکثری دستگاه های مسئول در این زمینه به ویژه بخشداری ها و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها را خواستار شد.
استان قزوین دارای چهار رودخانه شامل رودخانه خررود، ابهر رود، حاجی عرب و شاخه اصلی شاهرود و رودخانه های کوچک در شمال غرب و جنوب دشت قزوین است.
این رودخانه‌ها دارای جریان‌های دائمی و فصلی می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار