هیچ تحولی در رامسر ایجاد نشده است، رامسر می‌تواند یک موتور کشنده برای منطقه باشد و تحول در رامسر غرب مازندران را متحول می‌کند.
کد خبر: ۵۶۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 16 February 2018

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران به ظرفیت توریسم درمانی و بوم گردی و دریایی به عنوان یک ظرفیت برای استان اشاره کرد و افزود: بعضی از نهاد‌ها غیرمعمول وارد گردشگری شدند که هیچ ربطی به این بخش ندارند و این موضوع نهادینه شده است که باید این موضوع حل و فصل شود.


 محمد اسلامی استاندار مازندران گفت:طرح جامع گردشگری رامسر مربوط به دهه ۴۰ است ، می‌توانیم این طرح را به یک طرح بین المللی تبدیل کنیم.

  استاندار مازندران در نشست فعالان اقتصادی با رییس سازمان میراث فرهنگی در رامسر گفت: مازندران در جنگل و جلگه و دریا دارای ظرفیت است و با توجه به نگاه دولت در بخش بین المللی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: گردشگری باید بصورت مدیریت شده توسعه یابد و اگر ظرفیت گردشگری مدیریت شود قطعا در تمام فصول سال شاهد حضور مسافر در استان خواهیم بود.

اسلامی گفت: حبس دارایی وسیعی در مازندران داریم که نیاز به یک تحول نگاه و رویکردی در مازندران احساس می‌شود.

استاندار مازندران به ظرفیت توریسم درمانی و بوم گردی و دریایی به عنوان یک ظرفیت برای استان اشاره کرد و افزود: بعضی از نهاد‌ها غیرمعمول وارد گردشگری شدند که هیچ ربطی به این بخش ندارند و این موضوع نهادینه شده است که باید این موضوع حل و فصل شود.

وی گفت: از راه‌های دریایی و هوایی نیز می‌شود گردشگر وارد مازندران کرد تا ایستایی مسافر در منطقه افزایش یابد.

وی افزود: سه بندر و سه فرودگاه در مازندران نیمه متروکه هستند و باید گام‌هایی برداشته شود تا گردشگر مداوم به منطقه ورود کند.

استاندار مازندران گفت: هسته مرکزی رامسر به یک شب مردگی گرفتار است.

اسلامی افزود: رامسر دارای بهترین طرفیت گردشگری است، اما برخی از این نقاط درحال تخریب هستند.

وی با بیان اینکه باغ ۳۳ هکتاری درحال نابودی است، گفت: باید هرچه سریعتر امکانات جذب گردشگر ایجاد تا خط دریا و جنگل رامسر زنده شود.

استاندار مازندران گفت:طرح جامع گردشگری رامسر مربوط به دهه ۴۰ است و بعد آن کاری نشده است.

اسلامی افزود: می‌توانیم طرح جامع گردشگری رامسر را به یک طرح بین المللی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تحولی در رامسر ایجاد نشده است، گفت: رامسر می‌تواند یک موتور کشنده برای منطقه باشد و تحول در رامسر غرب مازندران را متحول می‌کند.
رامسر نیازمند نگاه ویژه مسولان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام سید جعفر رضایی امام جمعه رامسر نیز در این نشست با بیان اینکه رامسر شهر نمونه گردشگری است گفت: رامسر نیازمند نگاه ویژه است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری بعد از انقلاب به دلیل اینکه شهر رامسر طاغوتی است مورد بی مهری قرار گرفت، افزود: به غیر از هتل و چند بنای قدیمی جاذبه قابل توجهی بعد از ۴ دهه در رامسر اضافه نشده است.

امام جمعه رامسر گفت: باید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه‌های جذب توریست و گردشگری فاخر تعریف شود و برمبنای آن اقدامات زیربنایی و زیرساختی صورت گیرد.

حجت الاسلام رضایی افزود: زیرساخت‌ها در رامسر بر اساس نیاز گردشگر فراهم نشده است و در بخش‌های بستر‌های موجود روند فرسایشی داشته است.

وی تاکید کرد اگر رامسر شهر نمونه گردشگری است متناسب با این نام به آن نگاه ویژه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار