استاندار فارس با اشاره به مساله بحران آب در این استان، از مردم و مسئولان خواست برای حل این بحران تلاش کنند.
کد خبر: ۵۶۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 15 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل تبادار پنجشنبه در آیین افتتاح 915 طرح از سامانه های نوین آبیاری در سطح 9 هزار و 511 هکتار از اراضی استان فارس در داراب افزود: اجرای این پروژه ها در استان فارس سبب صرفه جویی 38 میلیون مترمکعب آب در سال خواهد شد.
وی به کاهش 80 درصد میزان بارش در استان فارس در سال جاری اشاره کرد و از مردم و کشاورزان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.
استاندار فارس گفت: استان فارس یک استان بحرانی در حوزه آب است که باید همگان دست به دست هم دهیم و این بحران را حل کنیم چرا که امروز بسیار از روستاهای استان مشکل آب شرب دارند.
تبادار با بیان اینکه بیشترین دغدغه ما مساله آب شرب مردم است، اظهارکرد: می توانیم به کشاورزان بگوییم کمتر کشت کنید اما به مردم نمی توانیم بگوییم آب ننوشند.
وی از ائمه جمعه و مسئولان خواست تا مردم نسبت به بحران آب در استان فارس آگاه کنند و در بحث اطلاع رسانی دقیق و شفاف تلاش کنند.
استاندار فارس با تشکر از اجرا کنندگان پروژه های کوچک و بزرگ در استان گفت: راضی به وضعیت موجود نیستم و باید تلاش ها در توسعه استان بیشتر شود.
تعداد خانواده های بهره مند از طرح سامانه های نوین آبیاری 915 خانوار است .
این طرح ها با اعتباری بالغ بر 745 میلیارد و 677 میلیون ریال به بهره برداری رسیده که 588 میلیارد و 240 میلیون ریال آن از طریق اعتبارات دولتی و بقیه از طریق مشارکت بهره برداران تامین شده است.
شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار