رئیس دانشگاه جهرم گفت: این دانشگاه جهرم به همراه سه دانشگاه دیگر از استان فارس در جمع رتبه‌بندی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و یکی از دانشگاه‌های دولتی مطرح این استان است.
کد خبر: ۵۶۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 15 February 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:مسعود نادریان اظهار داشت: دانشگاه جهرم در سه سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری در حوزه عمرانی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته و برنامه راهبردی آن نیز به تصویب و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

وی از تصویب نمودار سازمانی دانشگاه جهرم خبرداد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه با چهار دانشکده، 134 کارمند و 23 گروه آموزشی فعال است و در حال حاضر خدمات مختلف آموزشی را با بهترین کیفیت به دانشجویان ارائه می‌دهد.

نادریان خاطرنشان کرد: دانشگاه جهرم در دو سال گذشته هفت رشته کارشناسی ارشد به تصویب رسانده که این رشته‌ها شامل زبان‌شناسی، تربیت‌بدنی، علوم ورزشی، ریاضیات، آب، صنایع غذایی و فلسفه بوده است.

رئیس دانشگاه جهرم به موفقیت‌ها و درخشش این دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه جهرم 26 ثبت جهانی داشته و در طول سه سال گذشته 90 مقاله این دانشگاه نیز توسط هیئت علمی در مجلات ISI به چاپ رسیده است.

نادریان یکی از برنامه‌های مهم و محوری اجرا شده در این دانشگاه را انتقال ساختمان دانشگاه به مکان جدید عنوان کرد و گفت: پیش از این هر سه ساختمان دانشگاه استیجاری بوده و بالای 50 سال قدمت داشتند که برازنده نبود و در حال حاضر نیز توانستیم این ساختمان را به ساختمان جدید انتقال دهیم.

وی از اجرای طرح ساماندهی اعضای هیئت علمی دانشگاه جهرم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 93 که دانشگاه را تحویل گرفتیم تعداد اعضای هیئت علمی 19 نفر بود که امروز به 57 عضو هیئت علمی رسیده است.

رئیس دانشگاه جهرم گفت: این دانشگاه امروز دارای 18 آزمایشگاه تخصصی بوده و تنها دانشگاه شهرستانی است که مرکز تحقیقاتی آپا در آن راه اندازی شده است و این مرکز نیز شناسایی بدنرم افزارها و هکرها به همراه ارتقاء امنیت شبکه را به عهده دارد.

نادریان از برنامه‌های جدید این دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی در چند رشته کاربردی عنوان کرد و افزود: راه اندازی نیروگاه 25.5 مگاواتی با بهره‌گیری از سرمایه‌گذار اتریشی در برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه جهرم تصریح کرد: از برنامه‌های پیش روی این دانشگاه ایجاد مرحله نخست مزرعه گیاهان دارویی به مساحت 2 هکتار و همچنین ایجاد آزمایشگاه مرکزی است.

نادریان خاطرنشان کرد: برنامه دانشگاه جهرم به سمتی هدایت شده که این دانشگاه را به یک دانشگاه نسل چهارم و ثروت آفرین تبدیل کنیم و به سمتی برویم که نیازی به استفاده از بودجه‌های دولتی نباشد.

رئیس دانشگاه جهرم گفت: دانشگاه جهرم در حال حاضر حدود 3300 دانشجو دارد که حدود 65 درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند و دارای 23 رشته کارشناسی و 7 رشته کارشناسی ارشد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار