موزه پارس به عنوان گنجینه امن آثار تاریخی فارس برای مرمت و بهسازی در انتظار تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۵۶۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 14 February 2018

تابناک فراس به نقل از صداو سیما: مسوول امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس گفت: طرح جامع مطالعاتی و مرمتی موزه پارس به عنوان یکی از جاذبه گردشگری شیراز از سوی کارشناسان آماده شده و آغاز فعالیت کارگاه مرمتی آن منتظر تخصیص بودجه است.
نجفی با بیان اینکه پارس، نخستین موزه فارس است که سال ۱۳۱۶ در محل عمارت کلاه فرنگی باغ نظر شیراز راه اندازی شده است، افزود: در این موزه اشیایی از دوران قبل و بعد از اسلام نگهداری می‌شود.
وی از فعالیت طراحان برای جمع آوری اطلاعات مرمتی موزه تخت جمشید هم خبرداد و ادامه داد: در این طرح، دکوراسیون و موزه آرایی این مکان تاریخی مورد توجه قرار گرفته است.
مسوول امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس گفت: در چند سال گذشته برای مرمت و بهسازی مجموعه هفت تنان حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که با انتقال سنگ‌ها به کاروانسرا و استبل، بزودی موزه سنگ این مجموعه راه اندازی می‌شود.
نجفی تصریح کرد: در این طرح تزیینات منحصر به فرد و سازه‌های چوبی عمارت تاریخی هفت تنان، گچ کاری بنا و ایوان اصلی استحکام بخشی و به صورت تخصصی مرمت شده است.
وی ادامه داد: این بنای ارزشمند جزو نفایس ملی به شمار می‌رود که وجه تسمیه آن به هفت تنان به دلیل وجود قبر هفت عارف گمنام است که در آنجا مدفون هستند.
موزه های گرمابه حمام وکیل، مردم شناسی کازرون و باغ نشاط لار از جمله آثار تاریخی - فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار