معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در 10 ماه امسال ٢ میلیون و ٦٦٩ هزار و ٦٤٦ سند در کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد رشد دارد.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 12 February 2018

 احمد تویسرکانی، روز سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد و چند پروژه در سایر استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: در 10ماه امسال 14 هزار و 509 میلیارد ریال از سوی این سازمان به خزانه دولت واریز شده است.
وی درباره اسناد مالکیت صادر شده برای اراضی روستایی در ١٠ ماهه امسال گفت: ٧٧ هزار و ٦٧٥ سند برای اراضی روستایی و ٦ هزار و ٦١٨ سند برای اراضی موقوفی صادر شده است، همچنین در این مدت، ٢٢ هزار و ٨٠٧ سند برای واحدهای مسکن مهر صادر شد.
تویسرکانی درباره خدمات ثبتی اظهار کرد: ٧٣ میلیون و ٩٨٨ هزار و ١٧٨ خدمت ثبتی در حوزه های مختلف خدمات سازمان ثبت به مردم ارائه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٣٩ درصد رشد دارد.
وی درباره اسناد مربوط به قانون تعیین تکلیف گفت: هیات ها طی این مدت در زمینه درخواست های مردمی، ٢ هزار و ٦٣٣ رای صادر کردند.
معاون قوه قضاییه برای صدور سند در دفاتر اسناد رسمی افزود: ١٠ میلیون و ٤٨٥ هزار و ٥٣٢ سند، امسال صادر شده و حدود ٦میلیون هم خدمات دیگر از جمله گواهی امضا صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: کاداستر طرحی زیرساختی و اساسی است و نمی توانیم در حوزه اقتصادی ادعای شفافیت و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم ولی به دنبال اجرای طرح کاداستر نباشیم.
تویسرکانی اضافه کرد: اکنون ١٥٣ لایه اطلاعاتی نسبت به املاک دولتی و ٥٣ لایه مربوط به املاک شخصی از طریق اجرای طرح کاداستر جمع آوری شده است و می تواند مبنای برنامه ریزی و اطلاعات پایه در کشور باشد بنابراین از دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح مهم، استمداد می طلبیم.
وی درباره شرکت های تجاری ثبت شده گفت: ٤٤ هزار و ٣٢٩ شرکت تجاری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد کاهش را نشان می دهد همچنین ١٠هزار و ٤٢ موسسه غیرتجاری هم به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر نقش صدور شناسه حقوقی برای اشخاص حقوقی در زمینه شفافیت اقتصادی گفت: در 10 ماهه امسال ٢میلیون و ٦٤ هزار و ٤٠٦ شناسه حقوقی برای دستگاه های دولتی و موسسات ثبتی صادر شده است.
تویسرکانی با تاکید بر نقش بازرسی و نظارت در ارتقای سلامت اداری اظهار کرد: طی مدت یاد شده ٢٢ هزار و ٦٥٤ بازرسی از ادارات و دفاتر ثبت انجام شد و در مواردی هم که تخلف محرز شده با متخلفان برخورد جدی انجام شده است.
وی با تاکید بر پیگیری جدی بازرسی ها ادامه داد: در این راستا، یکصد نفر تعلیق، ٣٦٤ نفر از سردفتران و دفتریاران، انفصال موقت و ٢٩ نفر با توجه به نوع تخلف، انفصال دائم از خدمت دریافت کردند.
تویسرکانی درباره ثبت اختراعات و علائم تجاری گفت: در 10 ماهه امسال ، سه هزار و ٣٠٧ اختراع و ٢٢ هزار و ٨٠٢ علامت تجاری به ثبت رسید، همچنین چهار هزار و ٥٦١ علامت تجاری تقاضای ثبت برند در عرصه بین المللی داشتند.
وی افزود: چهار هزار و ٦٢٣ طرح صنعتی نیز در این مدت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.
این مسئول با بیان اینکه در این مدت ثبت ازدواج هفت درصد کاهش و طلاق چهار درصد افزایش داشته است ، ادامه داد: ٥١٦ هزار و ٢١٤ ازدواج و ١٤٧ هزار و ٩٨٣ طلاق در ١٠ ماهه نخست امسال به ثبت رسید.

*** بنای جدید ثبت اسناد یزد، مهمترین پروژه استانی سازمان ثبت اسناد
معاون قوه قضائیه درباره مختصات ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک استان یزد که امروز به مناسبت دهه فجر افتتاح شد هم گفت: این پروژه، اصلی ترین پروژه استانی امروز سازمان ثبت اسناد کشور با متراژ پنج هزار و 700 متر است .
تویسرکانی با بیان اینکه این طرح در پنج طبقه با 9میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسیده افزود: بزودی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در این ساختمان مستقر خواهد شد.

*** تمام ملاحظات زیست محیطی در ساخت ثبت اسناد یزد رعایت شده است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه در ساخت بنای ثبت اسناد یزد تمام ملاحظات زیست محیطی رعایت شده گفت: تمام سیستم برق این مجموعه بر اساس سیستم برق کم مصرف و انرژی های پاک است.
علی کریمی افزود: اتاق های ساختمان به گونه ای طراحی شده که در ساعات اداری نیازی به استفاده از لامپ نیست و روشنایی با نور خورشید و به صورت طبیعی خواهد بود.
وی با اشاره به وجود یک بادگیر بزرگ در بالای ساختمان برای تغییر و تهویه هوا ادامه داد: بام ساختمان نیز برای استقرار سامانه انرژی خورشیدی طراحی و آماده شده تا علاوه بر تامین انرژی برق اداره کل ثبت اسناد ، بخشی نیز به فروش برسد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طراحی های جدید در این ساختمان ، جداسازی سیستم فاضلاب است و با شروع کار ساختمان ، آب برای فروش به شهرداری برای درختان خواهیم داشت.
کریمی تصریح کرد: فاضلاب سبک و سنگین را جدا کرده ایم و روی فاضلاب سبک تصفیه انجام می شود ضمن آنکه این آب در چیلرها و فضای سبز استفاده و بخشی برای فروش در تانکر ذخیره سازی می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار