رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ارتقا جایگاه استان فارس منوط به پیشرفت حوزه گردشگری آن است، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های فارس جنبه‌ تاریخی و مرقد حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و پیشینه فکری و ادبی شیراز است.
کد خبر: ۵۶۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 12 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:علی لاریجانی در آیین افتتاحیه ایستگاه جانبازان فاز 2 از خط یک مترو استان فارس، اظهار داشت: بافت فرسوده در شیراز باید تغییر کند، البته برخی از خانه‌ها تاریخی هستند و باید برای کارهای فرهنگی و تاریخی حفظ شود.

وی بابیان اینکه بافت فرسوده در شیراز وسیع است و باید سریع‌تر به فضای سالم تبدیل شود، افزود: با استفاده از اوراق می‌توان زمین‌های بافت فرسوده را تقسیم و به بخش‌های گوناگون اختصاص داد که با این کار هم فضا تازه و جدید ایجاد و هم باعث ایجاد اشتغال برای افراد زیادی می‌شود.

رئیس مجلس بابیان اینکه برای تبدیل بافت فرسوده اطراف حرم شاهچراغ(ع) به فضایی نو و تازه مجلس نیز کمک می‌کند و این کار با کمک بخش خصوصی امکان‌پذیر است، گفت: شیراز فضای گردشگری مناسبی دارد و باید با ترمیم بافت فرسوده به پذیرش جهانگرد به این شهر کمک کرد.

لاریجانی تصریح کرد: شرایط آب در استان فارس بیشتر از استان‌های دیگر نگران‌کننده است که در سال‌های گذشته هم حال خوشی نداشته است.

وی بابیان اینکه باید درزمینه‌ استفاده از آب مسیر جدیدی برای استان فارس طراحی شود، ادامه داد: به کمک وزارت نیرو به دنبال تهیه‌ طرح آمایش آب برای کل کشور هستیم.

رئیس مجلس بابیان اینکه وضعیت آب در فارس نشان‌دهنده‌ این است که در این زمینه از حداقل ظرفیت ممکن برخوردار هستید، مطرح کرد: باید در بخش کشاورزی یک مسیر روشن مانند سیستم گل خانه‌ای و سیستم آب دهی تحت‌فشار برای تولیدات کشاورزی مشخص شود که آب‌بری کمتری داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به تخصیص بودجه جداگانه به بخش آبخیزداری، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت را باید در فارس جدی گرفت و محصولاتی با آب بری کمتری تولید شود.

وی بیان کرد: اگر درزمینه‌ صنعت غفلت شود، نمی‌توان این حجم نیروی ساکن در استان را از توانمندی مالی درخوری بهره‌مند کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه علاوه بر صنعت توریسم باید به دنبال گسترش صنایع و توسعه معادن در فارس بود، گفت: باید به دنبال گسترش صنایع با آب‌بری کمتر و استفاده از بخش معدنی بود که در این صورت می‌‌توان شرایط مناسبی برای ارتقا صنعت فارس ایجاد کرد.

لاریجانی با اشاره به امکان استفاده از صندوق توسعه ملی جهت تخصیص کمک‌های تسهیلاتی، تصریح کرد: فارس در کنار برخی چالش‌هایی که دارد باید برنامه‌ مشخصی برای توسعه آن مشخص کرد و پشت این قضیه فعال شد.

وی بابیان اینکه باید سطح تولید و شتاب کشور درزمینه‌ تولید، آبادانی، کشاورزی و صنعت افزایش پیدا کند، ادامه داد: سرعت پیشرفت در جهت آبادانی در کشورهایی که رقیب ما هستند زیاد است و ما باید باهمت بلند حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: یکی از مشکلات درونی کشور در مسائل غیراقتصادی است که افکار را درگیر خودش می‌کند و مشکل دیگر شغل‌های کاذب است مخصوصاً در حوزه‌های سیاسی باعث می‌شود ذهن‌ها منحرف شود و بر روی مسئله اصلی تمرکزی نداشته باشد.

لاریجانی افزود: ملت از ما کشمکش‌های سیاسی و اختلاف‌افکنی‌ها را نمی‌خواهد، مردم از ما کار صادقانه در جهت آبادانی کشور می‌خواهند.

وی بابیان اینکه ارتقا جایگاه استان فارس منوط به پیشرفت حوزه گردشگری آن است، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های فارس جنبه‌ تاریخی و مرقد حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و پیشینه فکری و ادبی شیراز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استفاده از فاینانس حتماً کار عاقلانه و درستی است، گفت: باید راه‌هایی پیدا کنید که چه چیزی را بانک‌ها بپذیرند و شهرداری‌ها را متعهد به بازپرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار