رئیس مجلس شورای اسلامی:باید به دنبال اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان فارس بود خاطرنشان کرد: همچنین باید بجای صنایع آب‌بر، علاوه بر توسعه صنعت توریسم، به دنبال گسترش صنایع و توسعه معادن در این استان بود.
کد خبر: ۵۶۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 12 February 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی لاریجانی در مراسم افتتاح ایستگاه جانبازان متروی شیراز، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان فارس خواستار سرعت بیشتر در مسیر توسعه این استان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به دنبال اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان فارس بود خاطرنشان کرد: همچنین باید بجای صنایع آب‌بر، علاوه بر توسعه صنعت توریسم، به دنبال گسترش صنایع و توسعه معادن در این استان بود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید و بیان کرد:بخش دیگری که در استان فارس نگرانی‌های بیشتری ایجاد کرده، موضوع آب و کمبود آب است؛ البته آب فارس در سال‌های گذشته هم حال چندان خوشی نداشت اگرچه باید از خداوند طلب باران و رحمت کرد اما باید مسیر دیگری برای استان طراحی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید انجام شده به وزیر نیرو در مورد تهیه‌ طرح آمایش آب کشور، گفت: وضعیت آب در فارس نشان دهنده یک وضعیت حداقلی بوده و این وضعیت نیازمند انجام توصیه‌هایی در بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

لاریجانی با بیان اینکه در کشاورزی باید مسیر روشنی برای تولیدات کشاورزی توصیه شود، بر لزوم توجه به محصولات کم‌آب بر را یادآور شد و گفت: کشت گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار به شرط گسترش نیافتن اراضی در بودجه توصیه شده است.

وی لزوم تغییر در نوع کشت استان فارس را متذکر شد و گفت: باید با تمام امکانات از کشت و تولید محصولاتی که آب بری زیادی دارد پرهیز شود، هرچه در این موضوع کار دیرتر شود شرایط را تلخ‌تر می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مسئله آب نیازمند اهتمام جدی تمام مسئولان و دستگاه‌ها را دارد، گفت: با توجه به تاکید بر فعالیت در زمینه‌ توریسم در استان فارس، نباید در موضوع صنعت غفلت و مردم را از منابع درآمدی این عرصه محروم کرد.

لاریجانی همچنین لزوم ارتقاء سطح خدمات شهری به ویژه در شیراز را یکی از بسترهای مهم استفاده از این ظرفیت‌ها دانست و با اشاره به سخنان شهردار شیراز، گفت: استفاده از فاینانس در طرح‌هایی نظیر قطار شهری، طرح عاقلانه و درستی است.

لاریجانی با بیان اینکه حل مشکل وثایق بانکی را باید با یافتن راهکارهایی که هم منافع بانکی در آن حفظ شود و هم اقدامات عمرانی پیشرفت مناسبی داشته باشد، دنبال شود، گفت: در قانون پیش‌بینی استفاده از اوراق برای مترو وجود دارد و البته 50 درصد اعتبارات مترو را هم دولت متقبل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را یکی از مسائل مهم مد نظر مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: البته باید شهرداری‌ها و شوراها نیز در این زمینه فعال شده و پیشنهادها و طرح‌های خود را ارائه دهند.

لاریجانی از مسائل مهم شهرهای بزرگ ایران نظیر شیراز را بافت فرسوده دانست و با تاکید براینکه وضعیت بافت فرسوده در شیراز باید به طور حتم تغییر کند، گفت: برخی خانه‌ها تاریخی است باید حفظ شوند و به عنوان مرکز فرهنگی و دیگر مراکز مورد بهره‌برداری قرار گیرد که البته بعضا اجرایی هم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدردان ملت ایران هستیم و لزوم حفظ این پشتوانه‌ی مردمی را درک می‌کنیم، گفت: نقطه‌ کانونی که هم دیگران روی آن تمرکز کرده‌اند و هم ما خودمان باید توجه کنیم،‌ حوزه‌ مسائل اقتصادی است و وقتی از این مسائل صحبت می‌کنیم روشن است که باید سطح تولید افزایش پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه مقداری از راه در گذشته طی شده است، گفت: سرعت پیشرفت در سایر کشورهای رقیب زیاد است و باید همت بلند داشته باشیم تا مسائل را با سرعت بیشتر به پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار