رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ این رئیس‌جمهور عقب‌افتاده ذهنی آمریکا و همدستانش فکر می‌کنند که ایران متمدن مانند برخی از کشورهای منطقه است که با کشیدن چند خط روی نقشه جغرافیایی آن را تغییر دهند و به همین دلیل در مورد صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زنند.
کد خبر: ۵۶۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 11 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علی لاریجانی ظهر امروز در اجتماع باشکوه مردم این شهرستان به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن‌ماه با اشاره به دلایل دشمنی استکبار با ملت ایران اظهار داشت: توسعه شتابان کشور تنها در گروی وحدت و همدلی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های عظیم کشور در عرصه‌های گوناگون در 39 سال پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی دشمنی استکبار و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم با ملت ایران همین پیشرفت‌های عظیم بوده که با اتکا به توان داخلی و عزم و اراده جوانان انقلابی صورت گرفته است.

لاریجانی افزود: از ابتدای انقلاب دشمنی استکبار با ملت ایران شروع شد و با ترور شخصیت‌های بی‌نظیری چون آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری و ... سعی در براندازی انقلاب داشتند که با هوشیاری مردم در تمام صحنه‌ها این خباثت‌ها ره به جایی نبرد و پس‌ از آن نیز نخواهد برد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ترامپ این رئیس‌جمهور عقب‌افتاده ذهنی آمریکا و همدستانش فکر می‌کنند که ایران متمدن مانند برخی از کشورهای منطقه است که با کشیدن چند خط روی نقشه جغرافیایی آن را تغییر دهند و به همین دلیل در مورد صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و راه‌حل فائق آمدن بر آن، تصریح کرد: ملت سرافراز ایران با اتکا به جوانان انقلابی و مؤمن خود مشکلات پیش رو را برطرف خواهد کرد و در این راه نیازی به دلسوزی ترامپ و کشورهای دیگر نیست.

لاریجانی مطرح کرد: ملت ایران در این 39 سال درس مهمی به شیطان بزرگ داده و آن‌ هم این است که هرگز در برابر این قدرت پوشالی کم نخواهد آورد، هرچند که با روش‌های کثیف رسانه‌ای مسئله را طور دیگری جلوه دهند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به دلایل نواقص موجود در کشور تبیین کرد: بخشی از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها و فشارهایی است که کشورهای زورگو به ملت ایران وارد می‌کنند، به‌ ویژه فشارهایی که به بهانه ساخت بمب اتم وارد کردند و همگان دیدند که پس از برجام، پرونده ایران از شورای امنیت برگردانده شد و کسی نیست به این قلدران بگوید که اگر ایران به دنبال بمب اتمی بود، چرا پرونده را برگرداندید؟

وی، نقص در مدیریت را علت دوم مشکلات موجود در کشور دانست و توضیح داد: جمعیت کشور از 36 میلیون به 80 میلیون افزایش پیدا کرد، اما به دلیل نقص مدیریتی و عدم تولید سریع سرمایه‌ها به ثروت، در چرخه اقتصادی شتاب مناسبی نداشتیم و به همین دلیل مشکل اشتغال به وجود آمد که البته دلیل خشکسالی نیز مزید بر علت بود.

لاریجانی با بیان اینکه تحولات تکنولوژی به‌ویژه در حوزه «آی تی» و «آی سی تی» شرایط اشتغال را عوض کرده است، تصریح کرد: کشور نیاز به شتاب در این عرصه‌ها دارد و آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، صنعت و ... باید پیشرفت خود را در این زمینه سرعت ببخشند.

رئیس قوه مقننه افزود: همان‌گونه که بیشتر مشکلات کشور با حضور جوانان انقلابی حل‌وفصل شده، مشکل اشتغال نیز برطرف خواهد شد، چراکه ملت ایران تجربه کارهای سخت را در این 39 سال پشت سر گذاشته است.

وی همچنین با اشاره مجدد به دلایل دشمنی آمریکا با ایران، پیشرفت ملت ایران را دلیل اصلی دشمنی‌های استکبار با ایران معرفی کرد و اظهار داشت: آن‌ها سابقه تمدنی کشور ما را رصد کرده‌اند و به‌خوبی می‌دانند که با چه کشور بزرگی روبه‌رو هستند و به همین خاطر از پیشرفت این ملت هراس دارند.

لاریجانی با بیان اینکه سران کشورهایی که با ترامپ رژه می‌روند باید بدانند که چه فکری راجع به آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: یکی از کارشناسان غربی اعتراف کرده که در منطقه خاورمیانه تنها ایران و مصر کشورهایی پایدار و باثبات هستند و کشورهای دیگر را خودشان با کشیدن چند خط روی نقشه به وجود آورده‌اند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: این سابقه تمدنی بالا و پیشرفت ملت ایران موجب شده که دست‌های کثیف استکبار به کارافتاده و با راه انداختن داعش در خارج از مرزها و ایجاد آشفتگی در داخل، نظام را با چالش مواجه کنند که متأسفانه برخی نیز در داخل فوق پرفسور اختلاف‌افکنی شده و ناخواسته با آنان همراهی می‌کنند.

وی افزود: استکبار با روش‌های کثیف رسانهای در پی مأیوس کردن مردم از انقلاب است و باید به ترامپ گفت شاید ما مشکل اقتصادی داشته باشیم اما مثل تو عقب‌افتاده ذهنی نیستیم و ملتی هوشمند هستیم که موانع پیشرفت را یکی پس از دیگری از پیش رو خواهیم برداشت.

لاریجانی تأکید کرد: کشور امروز نیازمند توسعه شتابان است و توسعه جز با وحدت و همدلی به دست نمی‌آید و چنانچه اختلاف‌افکنی باب شد، توسعه شتابان که هیچ، توسعه غیر شتابان نیز ممکن نخواهد شد.

رئیس قوه مقننه در پایان با بیان اینکه ملت ایران، ملتی صبور است، اما باید ترسید از زمانی که غضب خواهد کرد، افزود: آمریکا، داعش را از عراق به افغانستان منتقل کرده تا باز هم در ایران اختلاف‌افکنی کند، اما ملت ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری تمام این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد و آینده‌ای روشن در انتظار این مردم صبور و انقلابی خواهد بود.

به گزارش فارس، پس از سخنان لاریجانی قطعنامه پایانی راهپیمایی امسال نیز با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام درونی و عدم اعتماد به استکبار و ... قرائت و به مسؤولان کشور نیز برای حل سریع مشکلات کشور تذکرات لازم داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار