رئیس مجلس شورای اسلامی:در دفاع مقدس ملت ایران درس مهمی به دشمن داد، عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که هیچ‌وقت در مقابل شیطان بزرگ کمر خم نمی‌کند و آنها فهمیدند که ملت ایران حریف سرسختی است و به همین دلیل جرأت حمله از آنان گرفته شد و امروز اگر صحبت از جنگ می‌کنند صرفاً ادعا و حرف است چرا که آنها می‌دانند در مقابل این ملت نمی‌توانند بجنگند.
کد خبر: ۵۶۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 11 February 2018

تابناک فراس به نقل از تسنیم:علی لاریجانی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: باید نعمت انقلاب را سپاسگزاری کرد و باید دانست که انقلاب اسلامی به هیچکس و هیچ جناحی تعلق ندارد بلکه متعلق به ملت و یک روز ملی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی به پختگی و استواری رسیده است، گفت: از ابتدای انقلاب فراز و فرودهای بسیاری بوده اما امروز انقلاب اسلامی به این جایگاه بزرگ عزت رسیده است که دشمنان انقلاب برای مأیوس کردن مردم در شرکت جشن ملی تبلیغات بسیاری را راه انداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن از هر وسیله‌ای برای مأیوس کردن مردم استفاده کرد، افزود: آنگونه که رهبر انقلاب پیش‌بینی کرد امروز برای انقلاب اسلامی روز تماشایی شده و نقشه دشمن نقش بر آب شد.

لاریجانی با طرح این سوال که چرا دشمن در این برهه به دنبال مأیوس کردن مردم است، گفت: باید برای جواب این سوال به سابقه انقلاب و سابقه دشمنی آمریکا با انقلاب اشاره کرد، هنوز انقلاب پیروز نشده بود که از هر وسیله‌ای برای نابود کردن حرکت انقلاب مردم استفاده می‌کرد اما با هوشمندی ملت و وقت‌شناسی امام کودتاهای مختلف خنثی و انقلاب پیروز شد.

وی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی خود بر نداشت بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب گروهک‌های مختلف را به جان ملت انداختند و از سنگرهای مختلف شخصیت‌های نظام را تخریب کرده و شروع به ترور کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافقین انواع تهمت‌ها برای مأیوس کردن ملت به یاران امام می زدند،گفت: در این مدت بیشترین توهین‌ به شهید بهشتی می‌کردند در حدی که امام وی را مظلوم خواندند. منافقین آیت‌الله مطهری، مفتح و شهدای انقلاب را ترور کردند تا به انقلاب ضربه بزنند چرا که این شخصیتها استوانه و پشتوانه انقلاب بودند.

لاریجانی با بیان اینکه منافقین به شهید مطهری اتهام زراندوزی می‌دادند ، گفت: آنها نمی‌دانستند که شهید مطهری حتی یک ریال هم از سهم امام بر نمی‌داشت اما از آنجا که وی سنبل ایدئولوژیک برای انقلاب بود اقدام به تخریب وی می‌کردند.

وی با بیان اینکه در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا ارتباط گروه فرقان و آمریکا مشخص شد، افزود: آمریکا پس از این دشمنی خود را با تحریک صدام علیه ملت نشان داد؛ آمریکا به اروپایی‌ها و غربی‌ها سیگنال دارد که انواع سلاح‌ها حتی سلاح‌های شیمیایی را به صدام بدهند حتی در جنگ دولت فرانسه به صدام هواپیما اجاره دارد که این موضوع در جهان نظیر نداشت. کشورهای عربی به غیر از یک یا دو کشور به حمایت از صدام پرداختند چرا که تلقی آنها از این صف‌آرایی شرق و غرب این بود که ظرف یک هفته انقلاب شکست می‌خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین زمان با راه‌اندازی کودتا نوژه برای ضربه داخلی به انقلاب استفاده کردند، گفت: در نهایت 8 سال جنگ به سرافکندگی آنها انجامید و هزار میلیارد دلار خسارت مادی به ایران تحمیل کرد. این غیر از خسارت معنوی از دست دادن نیروی انسانی و جوانان بود.

لاریجانی با اشاره به تلاطم‌های قیمت نفت در آن زمان عنوان کرد: متوسط درآمد ایران از نفت کمتر از 35 میلیارد دلار بود که اگر از پول نفت هیچ هزینه‌ای برای سایر مشکلات کشور صورت نمی‌گرفت 30 سال طول می‌کشید تا خسارت جنگ جبران شود.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس ملت ایران درس مهمی به دشمن داد، عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که هیچ‌وقت در مقابل شیطان بزرگ کمر خم نمی‌کند و آنها فهمیدند که ملت ایران حریف سرسختی است و به همین دلیل جرأت حمله از آنان گرفته شد و امروز اگر صحبت از جنگ می‌کنند صرفاً ادعا و حرف است چرا که آنها می‌دانند در مقابل این ملت نمی‌توانند بجنگند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون شهدا و غیرت ملت در دفاع مقدس امنیت کشور را بیمه کرد، گفت: زمانی که انقلاب به 10 سالگی رسید امام از میان ما رفت و دشمن تلاش داشت که از این فرصت استفاده کند و انقلاب را از درون بهم بریزد اما مقام معظم رهبری راه و رسم امام را استمرار بخشید. در این چند سال کارهای بزرگی سامان گرفت. با وجود اینکه انواع و اقسام شیطنت‌ها علیه ملت ایران توسط دشمن انجام می‌شد.

لاریجانی با اشاره به توطئه‌های زیرساختها در طول سالهای انقلاب اسلامی بیان کرد: تولید آلومینیوم 2 هزار درصد، سنگ آهن 7500 درصد، مس 67 هزار درصد، سرب و روی 7 هزار درصد، سنگ‌های زینتی 7 هزار درصد در طول این سالها رشد داشته و به طور کلی ارزش افزوده صنعت نسبت به سال 57 هفت برابر رشد داشته است. در حوزه کشاورزی و تولید محصولات مختلف ایران امروز خودکفا شده و نسبت به سال 57 سیصد درصد رشد داشته است. وضعیت بهداشت و سلامت جهش جدی پیدا کرد به طوری که شاخص پزشک و جمعیت نسبت به سال 57 شش برابر شده است. در حوزه دانشگاه رشد قابل توجهی نسبت به قبل از انقلاب داشته‌ایم به طوری که از 8200 هیئت علمی سال 57 به 72 هزار نفر در امروز رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی پس از انقلاب عنوان کرد: امروز اکثر روستاهای کشور دارای برق، آب و خانه بهداشت شدند و براساس آمار بانک جهانی درآمد سرانه ایرانیان نسبت به سال 57، 3 برابر شده است. براساس همین آمار قدرت خرید خانوار نیز 3 برابر شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی 540 میلیون دلار شده است، گفت: اینها به دست کارگران، کسبه، زنان، جوانان و مردان رخ داده هر چند نواقصی نیز وجود داشته که بیشتر به دلیل عوامل بیرونی از جمله تحریم است که هنوز هم ادامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 12 سال انواع فشارها را به ایران با این ادعا که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، وارد کردند. پرونده ایران را به شورای امنیت کشاندند تا اینکه پس توافق هسته‌ای این پرونده را بستند.

لاریجانی با اشاره به مشکلاتی نظیر خشکسالی گفت: خشکسالی و بحران آب مسئله کمی نیست و به همین دلیل در بررسی بودجه، لایحه دوباره به کمیسیون ارجاع شد تا برای حل بحران آب راهکار جدی اندیشیده شود‌.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور به دلیل نقص در مدیریت است، افزود: در کنار سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند در زیرساخت‌ها چرخه اقتصادی به نحوی ساماندهی نشد که این سرمایه‌گذاری به ازدیاد ثروت و شتاب در تولید بینجامد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی‌های نوین در ایران گفت: هنوز در حوزه ICT تغییر زیاد نبوده در حالی که باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

مهارت‌های فردی، تجاری، تولید و صنعت راه و روش دیگری پیدا کرده و باید این تغییرات را لحاظ کرد.

لاریجانی عنوان کرد: تحولات سریع در همه بخش‌ها باید مبنای کار همه دستگاه‌ها باشد چرا که کشور از منابع انرژی و نیروی انسانی تحصیلکرده برخوردار است و بسترهای توسعه فراهم شده، تجربه کارهای سخت نیز داریم پس در این حوزه نیز می‌توانیم ورود کنیم.

وی با اشاره به ابتدای صحبت‌های خود درباره نقشه دشمن برای مایوس کردن ملت ایران تصریح کرد: دشمن رفتار ملت ایران را رصد کرده و می‌دانند که ملت ایران از سابقه تمدنی قوی برخوردار است، آنها جایگاه و اراده ملت ایران را می‌دانند برای همین در زمینه موشکی حرف مفت می‌زنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با این جایگاه دنبال ایجاد مانع برای انقلاب هستند، گفت: مایوس کردن مردم و اینکه امکان بهبود اوضاع وجود ندارد، دنبال می‌کنند و رئیس جمهور امریکا علیه ملت ایران حرف‌های توهین‌آمیز می‌زند.

لاریجانی خطاب به ترامپ گفت: ما ممکن است کاستی‌های اقتصادی داشته باشیم اما مثل تو عقب افتاده ذهنی نیستیم، ملت ما از هوشمندی و قدرت فکری خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به مانع دومی که امریکا به دنبال ایجاد ان است، افزود: ایجاد اختلاف داخلی مانع دوم است چراکه توسعه جز با وحدت امکان ندارد و چنانچه سوءظن دامن‌گیر شود توسعه شتابان امکانپذیر نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان قوا با رای مردم انتخاب می‌شوند و نیازی به دایه‌هایی پرویی چون امریکا نیست، گفت: آمریکا قصدش اختلاف‌افکنی است چراکه در سند استراتژی امریکا امده که مهم‌ترین چالش امریکا در منطقه ایران است.

وی با اشاره به نقش آمریکا در شکل‌گیری طالبان و داعش و صراحت خودشان در ان افزود: اینها برای این است که امنیت ایران را مختل کنند اما جواب ملت ایران روشن است.

لاریجانی گفت: ملت ایران با همبستگی ملی و انقلاب تحت رهبری مقام معظم رهبری قطعا در همه صحنه‌ها پیروز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار