امام جمعه موقت شیراز: محلات قدیمی شیراز وضع خطرناکی دارند و برای حل آنها باید طرح جامع داشت وگرنه با دادن وام بانکی مشکل آن حل نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 10 February 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه ترافیک و بافت فرسوده از مشکلات این شهر است، اظهار داشت: محلات قدیمی شیراز وضع خطرناکی دارند و برای حل آنها باید طرح جامع داشت وگرنه با دادن وام بانکی مشکل آن حل نمی‌شود.

وی گفت: اینکه بگوئید به مردم وام می‌دهیم تا خودشان درست کنند، راه چاره نیست باید شهرداری با حفظ خانه‌های تاریخی چند خیابان وسیع در بافت بزند، این شدنی است و بودجه زیادی هم نمی‌خواهد.

امام جمعه موقت شیراز درباره ترافیک این شهر افزود: شیراز با وجود اینکه یک کلانشهر است، زیاد آلودگی هوا ندارد با این حال خیابان‌های تنگ و ماشین‌های زیاد به تدریج سبب آلودگی هوا می‌شود.

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه در بسیاری از جاهای دنیا خیابان‌های دوطبقه زده شده است، عنوان کرد: باید از نظرات کارشناسان برای حل این مشکل استفاده کرد، بسیاری از کارشناسان معتقدند که امکان زدن خیابان و اتوبان روی رودخانه خشک شیراز وجود دارد.

وی با تقدیر از مواضع محکم رئیس جمهور در مقابل ادعاهای آمریکا تصریح کرد: این موضع‌گیری برای ملت ایران عزت و عظمت به همراه دارد و دولت باید در کنار همه این‌ها رفع بیکاری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: قوه قضائیه هم باید در برخورد با مفسدین جدی‌تر عمل کند و مواردی که بررسی شده را شفاف و علنی برای مردم بیان کنند.

رضوی اردکانی با دعوت مردم به حضور گسترده در 22 بهمن ماه افزود: تاکنون مردم با حضور پرشور خود عزت و عظمت این روز را حفظ کردند و امسال نیز حفظ می‌کنند چراکه با وجود همه مشکلات و کمبودها اصل نظام اسلامی است که مردم همیشه ثابت کردند بر سر آرمان‌های آن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به شعارهای مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: براساس نظرات جامعه‌شناسان تجلی خواسته‌های مردم در هر انقلابی در شعارهایشان پیداست و شعار مردم در آن زمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که محقق شده است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: امروز استقلال سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و نظامی در کشور وجود دارد و درباره آزادی هم اصل رعایت عفت در جامعه و صیانت از خانواده است، اگر سختی‌گیری‌های می‌شود برای همین منظور است نه سلب آزادی.

رضوی اردکانی با بیان اینکه امروز هجمه زیادی به فرهنگ می‌شود، بیان کرد: باید زمینه اصلاح جوانان را فراهم کرد چراکه دشمن با تبلیغات مسموم و استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به آنچه تحت عنوان اعتراض به حجاب اجباری مطرح می‌شود، گفت: خانمی که به دستور منافقین روسری خود را بر چوب می‌کند به همه زنان محجبه توهین می‌کند، این آزادی نیست بلکه اسارت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار