سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون از اهدای یک هزار و ۱۰۰ شاخه گل نرگس به حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 08 February 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا معینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون اظهار کرد: شورا و دهیاری روستای جره به مناسبت ایام فاطمیه و یک هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان کازرون، یک هزار و ۱۰۰ شاخه گل نرگس را به آستان سومین حرم مطهر اهل بیت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) هدیه کردند.

وی اضافه کرد: جشنواره گل نرگس از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه به میزبانی شهرستان کازرون در نرگس زار جره برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون با اشاره به اینکه جشنواره گردشگری گل نرگس در فهرست جشنواره‌های تک مکانی و تک زمانی است، تصریح کرد: این جشنواره در تقویم گردشگری به عنوان یک رویداد مهم ثبت شده است و برگزاری آن بی شک تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان خواهد داشت.

دبیر جشنواره گل نرگس بیان کرد: جشنواره گردشگری غذا، نمایشگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه و جشنواره گردشگری عشایری و جشنواره ورزش‌های بومی - محلی نیز از برنامه‌های دیگر این رویداد مهم است که در فضای نمایشگاهی بیش از ۷۰۰ متر مربع طی ۳ روز برگزاری جشنواره گل نرگس برگزار خواهد شد.

معینی ادامه داد: با توجه به استقبال قابل توجه مردم و گردشگران از سراسر کشور در سال‌های گذشته، پیش بینی می‌شود امسال نیز تور‌های گردشگری متعددی در این جشنواره حضور یابند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون یادآور شد: شهرستان کازرون دارای آثار تاریخی، ذخایر و گنجینه‎های آشکار، نهفته و جاذبه‎های طبیعی بسیار است و رویداد‌های گردشگری می‌توانند نقش بسیار مؤثری در جذب مردم به سمت مناظر و مکان‎های دیدنی شهرستان داشته باشد.

گفتنی است، نرگس زار‌های شهرستان کازرون با مساحتی حدود ۶۵ هکتار یکی از جاذبه‌های گردشگری کازرون به شمار می‌رود که در زمان کشت این محصول جلوه خاصی را به شهرستان می‌دهد.

اطراف کازرون مملو از گل‌های نرگس و نرگس زار‌های متعدد است.

گل‌های نرگس کازرون از طراوت و مرغوبیت خاصی برخوردار است از جمله گونه‌های گل نرگس کازرون شش پر، شهلا و معمولی است که از میان آن‌ها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.

بخش اعظم نرگس زار‌های ۲۵ هکتاری کازرون در منطقه «جره»، «بلبک»، «سرمشهد» و «فامور» که همگی در بخش جره و بالاده هستند و همچنین نرگس خشت در بخش خشت و کنارتخته قرار دارد.

فاصله بالاده تا شهرستان کازرون ۵۰ کیلومتر است. نرگس زار‌های بالاده در جنوب شرقی شهرستان کازرون در جاده کازرون به فراشبند واقع است.

مساحت نرگس زار جره حدود ۸ هکتار و منطقه بلبلک در حدود ۴ هکتار است.

جره، روستایی است از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون در استان فارس که یکی از معروف‌ترین و زیباترین نرگس‌زار‌های ایران در آن قرار دارد و در زمان برداشت گل نرگس زیبایی صدچندانی پیدا می‌کند و هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

ماه‌های دی و بهمن زمان‌هایی هستند که علاقمندان به دیدن این نرگس زار‌های زیبا به این مناطق مراجعه می‌کنند و در واقع بهترین ایام برای لذت بردن از گل‌های نرگس اوایل زمستان تا اواسط آن است.

این گیاه پیازدار با ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر و با گل‌های ۳ تا ۸ تایی در فصل زمستان به گل می‌نشیند.

زمان گل دهی نرگس‌های کازرون ۴۵ روز یعنی از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن ماه است. نرگس‌های کازرون به خاطر مرغوبیت زیاد خواهان زیادی دارد و به شهر‌های اصفهان، تهران و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار