سردخانه دو مداره با ظرفیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن و اشتغال‌زایی بالغ بر ۳۲۰ نفر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری فارس، مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، فرماندار شهرستان سپیدان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 07 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایانا:قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ایجاد سردخانه در جهت تکمیل زنجیره تولید و کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است .

قاسمی ضمن تقدیر از سرمایه گذاران در ایجاد سردخانه عنوان کرد: با ایجاد سردخانه ۲۰ تا ۳۰ درصد سهم کشاورز از در آمد نهایی افزایش پیدا کرده و همچنین با کاهش ضایعات بخش کشاورزی، بهره وری آب به طور مستقیم بیشتر می شود.

وی در ادامه سرمایه گذاران را برای راه‌اندا ی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دعوت کرد.

وی افزود: در استان فارس ۳۲۰ هزار تن ظرفیت صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی وجود دارد و همچنین ۲۴۰ هزارتن نیز در حال انجام است.

قاسمی تصریح کرد: در شهرستان سپیدان علیرغم تولید سیب و انگور، هیچ کارخانه فراوری این محصولات وجود ندارد. بنابراین از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این بخش دعوت می شود. در این راستا نهایت مساعدت با سرمایه گذاران از جمله: صدور مجوز، تغییر کاربری، تسهیلات انجام خواهد شد.

 سردخانه شرکت صنعتی سپیدان سلامت پارس با اختصاص اعتباری بیش از ۱۶۵ هزار میلیون ریال شروع به کار کرده است ، که ۶۴ هزار میلیون ریال آن از محل منابع رونق تولید با عاملیت بانک سپه و مابقی از محل سهم سرمایه گذار تأمین شده است.که این سردخانه با ظرفیت ۱۰ هزار تن بالای صفر و ۳ هزار تن زیر صفر، ۱۰۰ تن رنگ آوری موز، با هزینه سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد ریال، زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.

با توجه به اینکه این سردخانه قابلیت نگهداری موادغذایی در دمای بالای صفر درجه و زیر صفر را دارند، می توانند در زمینه انبارداری نگهداری محصولات باغی (نیازمند دمای بالای صفر درجه) و پروتئینی (نیازمند دمای زیر صفر درجه) هر دو فعالیت نمایند. بنابراین تقریبا در تمام طول سال قادر به فعالیت بوده و می توانند تولیدات بخش باغی و دامی کشاورزی تحت پوشش خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار