عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز گفت: نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی به زودی شیراز می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 05 February 2018

 اصغر ظریفکارفرد در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق شیراز، گفت: این قطار گردشگری با 160 مسافر به استان فارس و شهر شیراز و سپس استان‌های اصفهان و یزد سفر می‌کند و به تهران باز می‌گردد.

وی افزود: این قطار گردشگری 19 بهمن ماه جاری وارد ایستگاه سعادتشهر استان فارس می شود و پس از بازدید از اماکن تاریخی و مجموعه های تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد؛ عصر همان روز وارد شهر شیراز می شوند.

ظریفکارفرد گفت: زمان بازگشت این قطار شامگاه روز جمعه 20 بهمن ماه از ایستگاه شیراز به سمت استان اصفهان خواهد بود که در طول مدت حضور گردشگران در شیراز برنامه بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر برای آنها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این قطار در استان های دیگر یک روز و در شیراز دو روز اقامت دارد اضافه کرد: مراسم ویژه ای برای مسافران نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی با همکاری اداره کل راه آهن استان فارس و اتاق شیراز تدارک دیده شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق شیراز با اشاره به مثلث طلایی گردشگری ایران شامل سه استان فارس، اصفهان و یزد ادامه داد: برند سازی یکی از بخش های حائز اهمیت در بخش گردشگری است که بخش دولتی و خصوصی این سه استان اهتمام ویژه ای برای اجرای این طرح در هر سه استان دارند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد طرح مثلث طلایی گردشگری ایران در اتاق شیراز مطرح و با حضور سه استان تشکیل شد افزود: طرح مثلث طلایی گردشگری ایران را در اتاق های بازرگانی استان های فارس، اصفهان و یزد در حال پیگیری است که اجرای این طرح اقدامی موثر در جهت توسعه صنعت گردشگری، رشد اقتصادی و منافع مردم هر سه استان است.

ظریفکارفرد گفت: دبیرخانه این طرح هر سال در یکی از شهرهای مثلث طلایی برپا می شود که سال گذشته در شیراز و امسال در اصفهان برپا شده است.

مدیر کل راه آهن استان فارس نیز گفت: طرح مثلث طلایی گردشگری ایران در سه استان فارس، اصفهان و یزد می تواند تحول بزرگی در حوزه گردشگری سه استان ایجاد کند.

غلامحسین ولدی گفت: تحقق طرح مثلث طلایی و رونق گردشگری ریلی در استان فارس از اهداف راه آهن استان فارس است و حضور نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی اقدام مهمی در این زمینه در استان است. تلاش می کنیم طرح گردشگری مثلث طلایی با استفاده از خطوط ریلی را بین استان های اصفهان، یزد و فارس را تا سال آینده در استان فارس فعال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار