رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: از میان جمع 4 میلیون و 700 هزار دانشجوی کشور تنها 12 هزار دانشجو در آمریکا تحصیل می‌کنند. تنها 12 هزار؟ تنها؟ آقای ستاری آیا این نکته را در نظر گرفته اند که همین تنها 12هزار دانشجو عصاره بهترین ها هستند و خود میتوانند یک کشور را متحول کنند؟
کد خبر: ۵۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 29 January 2018

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کاهش خروج دانشجویان ایرانی و فراهم شدن زمینه بازگشت استعدادهای برتر به کشورمان، اظهار کرد: در سال‌های پیشین، از میان 170 هزار دانشجو، بخش قابل توجهی از آنان بالغ بر 100هزار نفر دانشجوی ایرانی خارج از کشور بودند، به طوری‌که 57 هزار نفر از آنان در آمریکا تحصیل می‌کردند و بزرگ‌ترین اجتماع دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در آمریکا، ایرانی بودند؛ اما این روزها با ایجاد زیرساخت‌های کسب و کارهای نوآور، آمار دانشجویان ایرانی مقیم دیگر کشورها کاهش چشمگیری یافته و مسیر بازگشت نخبگان جوان به کشور هموارتر شده است.

البته ما نمیدانیم این آمار مربوط به چه سالی و چه قرنی است! که اگر مربوط به قبل از انقلاب است قضیه خیلی متفاوت می شود.

چرا که دانشجویان در آن سال ها در غرب علم آموزی می کردند و برمی گشتند تا در کشور از علمشان استفاده کنند.

اما حالا...

به گفته ستاری، امروز از میان جمع 4 میلیون و 700 هزار دانشجوی کشور که ظرفیتی منحصر به‌فرد بوده و در اختیار کمتر کشوری است، تنها 12 هزار دانشجو در آمریکا تحصیل می‌کنند که این موضوع با ایجاد زیرساخت و زمینه مناسب برای تحصیل و شکل دادن کسب و کارهای خلاق این دانشجویان تحقق یافته است.

تنها 12 هزار؟ تنها؟ آقای ستاری آیا این نکته را در نظر گرفته اند که همین تنها 12هزار دانشجو عصاره بهترین ها هستند و خود میتوانند یک کشور را متحول کنند؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
به جاش ژن خوب فراوان داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار