امام‌جمعه شیراز: دولت وظیفه دارد که مشکل بیکاری را واقعاً حل‌وفصل کند، چراکه این معضل تبدیل به آسیب اجتماعی شده و به‌ویژه قشر محروم جامعه در شرایط بدی به سر می‌برند.
کد خبر: ۵۵۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 20 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: دولت وظیفه دارد که مشکل بیکاری را واقعاً حل‌وفصل کند، چراکه این معضل تبدیل به آسیب اجتماعی شده و به‌ویژه قشر محروم جامعه در شرایط بدی به سر می‌برند.

وی افزود: باوجودی که کشور پس از انقلاب در مسائل مختلفی همچون پزشکی پیشرفت داشته اما متأسفانه در حل مشکلات اقتصادی موفق نبوده و باید اذعان کرد هرکجا از روحیه جهادی و انقلابی فاصله گرفته‌ایم، عقب‌مانده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: منظور ما از اشتغال تنها پشت‌میزنشینی و قلم در دست گرفتن نیست بلکه منظور رفتن در کارخانه‌ها و کار جسمی است، ضمن اینکه دولت باید با سرمایه‌گذاری کلان، شغل‌های کلان ایجاد کرده و جامعه را از بیکاری نجات دهد.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: وظیفه مسؤولان رسیدگی به مردم به‌ویژه محرومان جامعه است و بدون شک این محرومان را مسؤولان بهتر می‌شناسند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم واکنش ترامپ به برجام اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ تحریم‌ها را علیه کشورمان تشدید کرد اما نتوانست نسبت به برجام اظهارنظر کند، البته تحریم‌های آمریکا حدود 40 سال است که اعمال می‌شود.

وی افزود: آمریکا از ابتدای انقلاب اموال ما را دزدید و ثروت کشور را بلوکه کرد، معضلات مالی به وجود آورد و این تحریم‌ها در این 40 سال همچنان ادامه دارد و اصل قضیه یک حرکت نخ‌نما شده است.

امام‌جمعه شیراز اعتماد به آمریکا را خسارت محض دانست و تصریح کرد: آمریکا جز پیمان‌شکنی و بی‌وفایی چیزی را نمی‌شناسد و نباید به او چشم امید بست، چراکه هیچ‌گاه یار ما نبوده و نخواهد بود.

ایمانی همچنین با تسلیت به خانواده کارکنان نفت‌کش سانچی که دچار حادثه آتش‌سوزی شد، اظهار داشت: اگر وضع جسمی‌ام مناسب بود، در تمام مراسم این عزیزان و مجالس آنان شرکت می‌کردم، چراکه در راه خدمت به وطن و ادای وظیفه جان خود را ازدست‌داده و به این مقام رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار