رییس هیات مدیره شستا گفت:لامرد با توجه به مجموعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، مستعد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های محوری صنعتی و اقتصادی کشور است .
کد خبر: ۵۵۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 20 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:اکبر ترکان در بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: مناطق ویژه اقتصادی می‌توانند در توسعه اقتصاد ملی نقش آفرینی کنند و در این میان منطقه ویژه اقتصادی لامرد با توجه به مجموعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، مستعد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های محوری صنعتی و اقتصادی کشور است .

وی با بیان اینکه پروژه آلومینیوم جنوب از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در این منطقه است، گفت: رایزنی‌های اولیه برای تهاتر یا فروش آلومینیوم تولیدی این کارخانه با شرکت‌های خارجی انجام شده که می‌تواند ضمن ارزآوری زمینه را برای تسریع آغاز عملیات اجرایی فازهای بعدی فراهم کند.

ترکان گفت: حدود 2 هزار نفر هم اینک در این منطقه به کار مشغولند و افزون بر 90 نفر از نیروهای زبده برای انجام فعالیت در زمان بهره برداری این کارخانه پذیرفته شده‌اند که اکثر آنها بومی استان فارس هستند و برای تکمیل دوره آموزشی به کشور چین اعزام می شوند تا آموزش سایر تکنسین‌ها را نیز عهده‌دار شوند.

ترکان در ادامه ضرورت همگرایی و وفاق همگانی برای زدودن برخی موانع فراروی پیشرفت صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را خواستار شد.

 کارخانه آلومینیوم به ظرفیت یک میلیون تن و صنایع پایین دست مرتبط، سیمان با ظرفیت ده میلیون تن، منیزیم با ظرفیت 60 هزار تن در سال، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان، آلومینا و همچنین فعالیت های خدماتی در زمره برخی عناوینی است که شرایط فعالیت آنها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار