مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس گفت:سد های «تنگ سرخ» و «نرگسی» ارزیابی محیط زیستی ندارند، محیط زیست در برابر هیچ نماینده و مسئول سیاسی نرمش نخواهد کرد، هیچ تجربه خوبی از سدها در فارس نداریم، کدام سدی وجود دارد که پایین دست آن مشکل نداشته باشد.
کد خبر: ۵۵۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:سعید محمودی، مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس امروز (28 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نجات هر تالابی هر برنامه هاست و اجرای هر برنامه ای به اعتبارات نیاز دارد، گفت: هزینه اعتبارات در خصوص تالاب ها نتیجه بخش نبوده است و بهتر است به سوی مدیریت منابع آبی برویم.

 

وی با تاکید بر اینکه سه ارگان در کنار مردم در مرگ تالاب درگیر هستند، اظهار داشت: در حوزه تالاب محیط زیست انتهای راه که همان تالاب است، در مسیر رودخانه و سدها با وزارت نیرو قرار دارد و جهاد کشاورزی هم در میانه راه قرار دارد، هماهنگی در کنار اینها وجود ندارد و هر سه قسمت آن ضعیف است.

 

محمودی با یادآوری این مطلب که در سیستم طبیعی آب رودخانه به تالاب می رسیده است اما امروز سد جلوی آب را گرفته و وزارت نیرو تنها حق آبه ارائه می کند که همان حق آبه هم در میانه راه توسط کشاورز برداشت می شود، یادآور شد: محیط زیست هرگاه کنار مردم باشد موفق خواهد بود.

 

مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس با اشاره به اینکه مشکل بخش اعظم کشور ما مشکل تالاب ها و جنگل هاست، اظهار داشت: محیط زیست در بحث آموزش تحول اساسی ایجاد کرده است در بحث مناطق حفاظت شده هم وضعیت خیلی بهتر شده است و وجبی از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده واگذار نکردیم.

 

محمودی با اشاره به اینکه توسعه اکو توریسم یکی از مهمترین برنامه های گردشگری است، اضافه کرد: با تمام وجود در کنار کمپین های تمیز کردن محیط زیست، حمایت می کنیم.

 

مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس با تاکید بر اینکه شیراز جز شهرهای آلوده نیست، افزود: باید برنامه ریزی کنیم که این شهر به مشکل دیگر کلان شهرها دچار نشود، چهار کارخانه موجود در شیراز، در حال انتقال است البته نباید خودروهای فرسوده را فراموش کرد که نمونه آن اتوبوس ها و تاکسی ها فرسوده است.

 

وی با یادآوری این مطلب که روغن نباتی مشکل بو داشت و اگر آزاردهنده شد وارد عمل می شویم و پلمپ خواهیم کرد، اضافه کرد: آنهایی که به فکر تخریب زیستگاه ها، شکار و صید و تعرض به مناطق حفاظت شده، باشند، با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

محمودی با اشاره به اینکه در خصوص نداشتن ارزیابی محیط زیست، فقط می توان به دادستانی شکایت کرد و دستور پلمپ و جلوگیری از کار را سیستم قضایی در نظر می گیرد، اظهار داشت: سد های «تنگ سرخ» و «نرگسی» ارزیابی محیط زیستی ندارند، محیط زیست در برابر هیچ نماینده و مسئول سیاسی نرمش نخواهد کرد، هیچ تجربه خوبی از سدها در فارس نداریم، کدام سدی وجود دارد که پایین دست آن مشکل نداشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار