عضو شورای هماهنگی دهه کرامت کشور با اشاره به اینکه موضوع بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید از ظرفیت شورای هماهنگی دهه کرامت برای نیل به این هدف استفاده شود.
کد خبر: ۵۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 17 January 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و آموزشی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز (27 دی) در جلسه هماهنگی دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در این سال هایی که شورای هماهنگی دهه کرامت کار خود را آغاز کرد، جشنواره امام رضا (ع) شکل گرفته و فضایی فراهم شده بود که ظرفیت های فرهنگی و هنری به میدان بیاید، گفت: بخش مردمی خلاء برنامه های دهه کرامت بود.

 

وی با اشاره به اینکه ظرف زمانی جشنواره دهه کرامت محسوب می شد و به همین خاطر موضوع امام رضا (ع) بیش از سایر موضوعات مورد توجه بود، تاکید کرد: به خاطر اینکه خلاء بخش مردمی را از بین ببرند، مساجد و کانون های مساجد را پای کار آوردند که بهترین فضای پیوند دهنده بود.

 

طاهریان با یادآوری این مطلب که برنامه های دهه کرامت بدون پیوند با آستان های مقدس امکان پذیر نیست که از این رو به ترتیب با آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و سپس آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) هماهنگی ها شکل گرفت، اظهار داشت: عموم امامزادگانی که در کشور افتخار میزبانی آنها را داریم از اولاد حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند که نامگذاری پنجم ذیقعده بی مناسبت با دهه کرامت نبود.

 

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، هم به این جمع اضافه شد و ارتباط خوبی هم با آستان مقدس امامزاده صالح (ع) انجام شده تا تهران هم درگیر بحث دهه کرامت شود، افزود: آنطور که شایسته شان این بزرگواران بود نتوانستیم برنامه ها را اجرا کنیم اما نهایت تلاش را داشته ایم.

 

عضو شورای هماهنگی دهه کرامت کشور با یادآوری این مطلب که احساس می کردیم در خصوص احمد بن موسی (ع) باید بیشتر کار انجام شود و از این رو شبکه بازار و اصناف هم به این مجموعه اضافه شدند و برخی از صنوف در ششم ذیقعده در تهران به احترام آن حضرت جشن می گیرند، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسید در مدیریت جدید ستاد عالی کانون های مساجد، بازهم موضوع شورای دهه کرامت را به این ستاد بسپارد.

 

طاهریان با اشاره به اینکه موضوع بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در تعدادی از استان ها، کانون های فرهنگی و هنری وجود دارند که به نام حضرت شاهچراغ (ع) مزین شده است که این کانون ها می توانند نقش ویژه ای در معرفی حضرت داشته باشند.

 

وی افزود: از طریق شبکه خیرین باید به گونه ای برنامه ریزی شود مساجدی که ساخته می شود به نام حضرت باشد و باید بانیان خیر را به این سمت سوق داد تا در هر شهر و دیاری مسجدی به نام فرزند ارشد امام کاظم (ع) باشد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شورای هماهنگی دهه کرامت استفاده شود و موضوع بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در سایر نهادها مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: آمادگی داریم با وزارت خانه های مختلف هماهنگی های بیشتری داشته باشیم تا حضرت شاهچراغ (ع) بیشتر معرفی شود.

 

وی با یادآوری گذشته در خصوص دهه کرامت و نحوه نامگذاری ششم ذیقعده به نام حضرت شاهچراغ (ع)، هم گفت: امروز نسبت به سال های اول، وضع مناسبی است به نحوی که تبلیغات شهری در تهران در روز «امین ولایت» با موضوع حضرت شاهچراغ (ع) گره خورده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار