جراحی بسته کارگذاری دریچه آئورت قلب در بیمارستان کوثر شیراز انجام شد.
کد خبر: ۵۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 15 January 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شفیعی سرپرست تیم جراحی با بیان اینکه جراحی بسته کار گذاری دریچه آئورت قلب در بیمارستان نیمه دولتی کوثر شیراز با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: این جراحی با نام تکنیک تاوی یا تعویض دریچه آئورت قلب، بدون جراحی باز از راه شریان پوستی، اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این روش نوین که شبیه به آنژیوگرافی است، دریچه بافتی و بیولوژیک از طریق رگ کشاله ران در محل خود قرار می‌گیرد.

سرپرست تیم جراحی، از مزایای این روش نسبت به روش‌های باز را کاهش مصرف داروی وارفارین، پس از عمل جراحی به مدت ۸ تا ۱۲ هفته برشمرد و تصریح کرد: در جراحی باز قلب، بیمار تا پایان عمر مجبور به مصرف این دارو است.

شفیعی ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های این روش جراحی قلب، کاهش عفونت زخم‌های جراحی، کاهش زمان بهبود بیمار به دو تا سه روز بعد از عمل، کاهش احتمال بروز بیماری‌های کبدی و کلیوی و نیاز نداشتن به بیهوشی است.

سرپرست تیم جراحی بیان کرد: امید به زندگی در این دسته از بیماران افزایش می‌یابد، و بر اساس مطالعات علمی، عملکرد دریچه‌های قلبی که با این روش کار گذاشته می‌شوند تا ۱۲ سال تائید شده است.

کجوری فوق تخصص قلب و عروق و عضو تیم جراحی نیز تصریح کرد: این نوع جراحی برای بیماران مسن قلبی که خطرپذیری بالایی در جراحی باز قلب برای آن‌ها وجود دارد یا بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای کبدی و کلیوی و بیمارانی که درگذشته عمل جراحی باز قلب شدند مناسب‌ترین گزینه است.

جراحی بسته کارگذاری دریچه آئورت قلب، برای سومین بار در شیراز و نخستین بار در بیمارستان نیمه دولتی کوثر انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار