معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: هیچ پروژه‌ عمرانی شهرداری تاکنون به دلیل کمبود اعتبار و بودجه تعطیل یا متوقف نشده است.
کد خبر: ۵۵۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 15 January 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حسین آرگیو، در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در کلان‌شهر شیراز اظهار داشت: تنها طرحی که اجرای بخش قابل توجهی از آن متوقف شده، تقاطع غیرهمسطح میدان قصرالدشت بوده که دلایل اصلی آن مشکلات تملک اراضی است.

آرگیو افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی، ایجاد کمترین مشکل برای شهروندان مدنظر است و به همین دلیل توجه به فازبندی هر پروژه اولویت است؛ اینکه به واسطه اجرای یک پروژه به یکباره چندین خیابان اصلی و فرعی مسدود شده و زندگی مردم مختل شود، جایز نیست.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تسهیل تردد در مرکز شهر، باید با توسعه‌ حمل و نقل عمومی حل شود، گفت: اجرای تقاطع و پل در مرکز شهر، رفع کننده مشکل ترافیک نیست؛ با این اقدام گره‌های ترافیکی را از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌شود و باید در این زمینه‌ها کارشناسی‌تر برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکمیل رینگ پیرامونی شیراز در اولویت طرح‌های عمرانی شهرداری قرار دارد، افزود: معتقدیمباید زمینه‌ برای توسعه‌شیوه‌های مختلف حمل و نقل عمومی در مرکز شهر به شکلی فراهم شود که افراد نیازی به استفاده از خودروهای شخصی نداشته باشند.

آرگیو گفت: یکی از ویژگی‌های بارز و مهم شهرهای زیست‌پذیر، توجه به انسان است؛ این موضوع در پرتوی اقداماتی نظیر توجه به سیما و منظر شهری، ساخت پیاده‌راه و معابر امن و ایمن عابر پیاده و فراهم کردن بسترهای حمل و نقل عمومی قابل دسترس است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به طرح‌های آماده افتتاح شهرداری شیراز اشاره و تصریح کرد: در ایام مبارک دهه‌ مبارک فجر امسال، تعداد 75 پروژه‌ با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان آماده بهره برداری می‌شود که بخشی از این پروژه‌ها در زمینه‌ زیست‌پذیری شهری است.

وی از مهم‌ترین این طرح‌ها را بهره‌برداری از فرهنگسرای زیباشهر و مجموعه‌ ورزشی تل ریگی شیراز دانست و خاطرنشان کرد: تهیه زیرساخت‌ها، مترو، تراموا، حمل‌ونقل عمومی، احداث خیابان بر اساس طرح‌های تفصیلی، اجرای طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک و بالادستی با بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران برجسته دانشگاهی ازجمله برنامه‌های عملیاتی این معاونت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مهدیه به بلوار امیرکبیر در دهه فجر، توجه به رینگ‌های پیرامونی، حفاظتی، ساخت فرهنگسرا، سرای محله، ورزشگاه، زمین چمن مصنوعی ونیز 85 طرح فرهنگی و ورزشی ونیز احداث 2 مسیر پیشنهادی شمالی در شمال سپیدان و یک مسیر جنوبی به طول 19 و 20 کیلومتر از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این معاونت برشرد.

آرگیو همچنین از وضعیت نامناسب کمربندی‌های شیراز به ویژه شرق آن انتقاد کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌های گذشته، باید در کمربندی شرق به غرب شیراز حدفاصل پل فسا و اکبرآباد، 6 تقاطع غیرهمسطح اجرا می‌شد که سه تقاطع بر عهده شهرداری شیراز و 3 تقاطع بر عهده‌ راه و شهرسازی فارس بودکه هنوز اثری از اجرایی شدن سه تقاطع مورد تعهد راه و شهرسازی نیست.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده و این به معنای آن نیست که کاری انجام نشده؛ بلکه به با وضعیت مطلوب فاصله‌ی زیادی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار