امام جمعه‌ی شیراز با اشاره به مطالب مطرح شده در فضای مجازی و برخی سایت‌ها، نسبت به آنچه تخریب ائمه‌ی جمعه کشور از سوی این سایت‌ها عنوان می‌شد، شدیدا انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۵۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز گفت: در فضای مه‌آلود فتنه، برخی در فضاهای مجازی به بد گفتن از ائمه‌ی جمعه شروع کردند. نقد منصفانه وظیفه‌ی شرعی امام جمعه است.

او با تصریح اینکه بیان نقد منصفانه توسط ائمه‌ی جمعه، تکلیفی است بر دوش ائمه‌ی جمعه و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید فرموده‌اند و تبعیت از این امر لازم است، گفت: هیچ یک از ائمه‌ی جمعه از روی دسته‌بندی و جناح‌بندی‌ها، اظهار نظر نمی‌کند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه ائمه‌ی جمعه بر ضرورت حل مشکلات مردم نظیر گرانی، اشتغال و ... با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و خرد محور تاکید دارند، امری ضروری است، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب برای آسیب‌های اجتماعی جلسه می‌گیرند، آیا ما به‌عنوان ائمه‌ی جمعه وظیفه نداریم آن را نقد کنیم.

او اضافه کرد: گرچه برای بعضی تهران نشین‌ها نقدها ناخوش‌آیند بوده و بعضی هم هزینه آن را پرداخت کردند؛ موج دروغ و تهمت و افترا در این سایت‌ها، راه افتاده و به عناوین مختلف، معمولا از یک امام جمعه تعریف می‌کنند و بقیه را مورد تهمت و نسبت‌های ناروا و مسائل مختلف قرار می‌دهند.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه پلیس فتا باید این‌ها را دنبال و پیگیری کند، گفت: این چه مسئله‌ای است؛ موجی برپا می‌شود، ‌هرچه دلشان خواست و بر سر قلمشان آمد نسبت می‌دهند؛ حتی نسبت به من که در این مدت در بیمارستان بستری بودم، رحم نکردند از همان تهمت‌ها و دروغ‌ها نثار من کردند.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: تقاضا می‌کنم از صاحبان قلم جواب بدهند و پاسخ بدهند، یکی از بزرگان پاسخی مناسب به یکی از این سایت‌ها داده بود، ‌اما مورد دوم را ندیدم و نشنیدم.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، همچنین با اشاره به اغتشاشات اخیر و دخالت مثلث شوم استکبار در این رخ‌دادها، گفت: این‌بار هم آل‌سعود، منافقان و ... با همه‌ی ابزاری که داشتند؛ به ویژه‌ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عده‌ای را هرچند اندک به خیابان‌ها کشاندند.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: 39 سال از انقلاب گذشته و از 20 سال قبل هم موضوع شبکه‌های اجتماعی مطرح است؛ چرا ما خودمان اقدام نکرده و دنباله‌روی دیگران باشیم. چرا باید کلید شبکه‌های ما دست انگلستان و آمریکا و دیگر کشورها باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در قضایای اخیر عربستان با امکانات فضای مجازی به همراه سایر کشورها عده‌ای اگرچه خیلی محدود را به خیابان‌ها آورد، در این میان جمعی واقعا گرفتار بودند، دستگاه‌ قضایی با این افراد با رافت اسلامی برخورد کند اما آن عده‌ای که از این موج سواری گرفتند و به افراد و زندگی افراد رحم نکرده و اموالی را غارت کردند و انسان‌هایی را کشتند و باید مجازات عمل خود را ببینند.

امام جمعه‌ی شیراز با یادآوری اینکه در این وقایع، آمریکا بسیار عریان به میدان آمد و از موج‌سواران حمایت کرد، به تلاش سردمداران آمریکا برای کشاندن موضوع به شورای امنیت، اشاره و اضافه کرد: در این جا هم مانند همه‌ی فتنه‌ها، مردم باطل‌السحر شدند؛ حضوری پررنگ در تمام نقاط کشور که جلوی این حرکت‌ها را گرفت.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه آمدن مردم باور کردنی نبود، گفت: باید دید آیا آمریکا ادب می‌شود؛ یا فتنه‌ و توطئه‌ی جدید راه می‌اندازد. مردم باید نسبت به توطئه‌های جدید هوشیار و بیدار باشند.

امام جمعه‌ی شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز 27 دیماه و شهادت نواب صفوی و یارانش به دست عوامل رژیم طاغوت، یاد آنان را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار