امام جمعه شیراز از دروغ پراكنی‌ها و تخریب ائمه جمعه در شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی انتقاد كرد و علاوه بر درخواست از پلیس فتا جهت پیگیری این موارد، از صاحبان قلم و اندیشه نیز درخواست كرد تا پاسخ این تخریب‌ها را بدهند.
کد خبر: ۵۵۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به تغییر مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور در هفته گذشته از سوی مقام معظم رهبری گفت: طبیعی است که این مسئولیت‌ها جابه جا می‌شود و تغییر پیدا می‌کند اما مسئله اینجاست كه به این مناسبت در این فضای مه آلود فتنه، در فضاهای مجازی شروع کردند به جمعی از ائمه جمعه بد و بیراه گفتن در حالی كه نقد منصفانه وظیفه شرعی امام جمعه است.
آیت‌الله ایمانی اضافه كرد: این تكلیفی كه است رهبر معظم انقلاب تعیین فرمودند و تبعیت از آن لازم است و به همین دلیل است كه هیچ امام جمعه‌ای روی جناح‌بندی و دسته‌بندی اظهار نظر نمی‌کند؛ او اظهار نظرش این است که می‌گوید مشکلات گرانی مردم را حل و فصل کنید، اشتغال اصل و اساس کار است و كار اشتغال را با برنامه، دانش بنیان و خردمحور حل و فصل کنید آن هم به هر شکلی که ممکن است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری این سئوال را مطرح كرد كه وقتی مقام معظم رهبری برای آسیب‌های اجتماعی جلسه می‌گیرند، آیا ما وظیفه نداریم به آسیب‌های اجتماعی موجود جامعه نقد بزنیم؟ گرچه برای بعضی از تهران‌نشینان این نقدها ناخوشایند بوده و بعضی از آن‌ها هم هزینه آن را پرداخت کردند و موج دروغ، تهمت و افترا در این سایت‌ها راه افتاده و هر کدام به عناوین مختلفی و معمولاً از یک امام جمعه تعریف می‌کنند مثل دعوای درویش و سید و شیخ و بقیه را مورد تهمت و نسبت های ناروا و مسائل مختلف قرار می‌دهند.
وی از پلیس فتا خواست تا این مسائل را پیگیری كند و ادامه داد: موجی برپا می‌شود و هر چه دلشان خواست و بر سر قلمشان آمد نسبت می‌دهند و من حتی در این مدت روی تخت بیمارستان که بودم به من رحم نکردند و از همان تهمت‌ها و دروغ‌ها در سایت‌ها نثارمان کردند اما سئوال اینجاست كه جرم ما چیست؟ نقد؟ بعضی وقت‌ها نقد کردیم همیشه هم نه، اینجاست که من تقاضا می‌کنم از صاحبان قلم که به این‌ها جواب دهند و من تنها یكی از بزرگان را دیدم كه پاسخ بسیار مناسبی را به یكی از این سایت‌ها داده بود اما دیگر مورد دوم را ندیدم و نشنیدم.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر كشورمان، گفت: مثلث شوم استكبار، آل سعود و منافقین با همه ابزاری كه داشتند به ویژه فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی در اغتشاشات اخیر حضور یافتند.
وی، اهمیت نقش فضای مجازی را در این زمینه یادآور شد و گفت: ۳۹ سال از انقلاب ما گذشته تقریباً بیست سال است که شبکه‌های اجتماعی مطرح است اما چرا خودمان در این زمینه اقدام لازم را نداشته و دنباله‌رو دیگران باشیم؟ چرا باید کلید شبکه‌های ما دست انگلیس و آمریکا و جای دیگری باشد؟ زمانی که یکی از شخصیت‌های معروف آمریکایی می‌گوید یکی از شبکه‌های اجتماعی با تمام ابزار و امکاناتش را به من بدهید تا ایران را زیر و رو كنم آیا ما نباید هوشیار و بیدار باشیم که دشمن چه برنامه‌هایی را دنبال می کند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: در این قضایا عربستان سعودی با امکانات فضای مجازی به اضافه سایر کشورها توانستند عده‌ای را گرچه خیلی محدود به خیابان‌ها بیاورند و این‌ها فرادی بودند که واقعاً گرفتار بودند یا فریب خورده بودند که باید دستگاه قضایی ما با اینان با رأفت اسلامی برخورد کند اما آن موج‌سوارانی که آمدند و از این موج سواری گرفتند و زندگی افرادی را از بین بردند، انسان‌های بی گناهی را کشتند، اموالی را غارت کردند، آن‌ها باید مجازات عمل خودشان را ببینند .
امام جمعه شیراز یادآور شد: مشکل مسئله اینجاست که آمریکا که عریان و لخت در میدان می‌آید و از این چهره‌ها حمایت می‌کند، پرونده را به شورای امنیت می‌برد دست از پا درازتر برمی‌گردد، دو مرتبه به شورای امنیت می‌برد و باز هم دست از پا درازتر برمی‌گردد و باز هم حاضر نیست ادب شود و باز هم دنبال این است که به شورای امنیت برود؛ اینجا هم مثل همه فتنه‌های گذشته مردم باطل‌السحر شدند و مردم آمدند عجیب هم آمدند و این حضور گسترده مردم باور کردنی نبود آن هم نه یک بار در یک شهرستان بلكه با چند بار حضور پررنگ و جلوی این حرکت‌ها را گرفتند اما آیا امریکا ادب می‌شود؟ خیر، توطئه دیگری و فتنه جدیدی دارد و ملت ما باید هوشیار و بیدار نسبت به توطئه‌های جدید آمریکا باشد .
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در بیست و هفتم دی‌ماه در سال ۱۳۳۴ آذرخشی در تاریکی درخشید و در سحرگاه این روز طهماسبی، ذوالقدر، واحدی و نواب صفوی، ۴ جوان، مومن، مجاهد و فداکار با حضور نماینده ویژه دولت آمریکا به شهادت رسیدند البته برای تطمیع این‌ها از طرف حکومت، برنامه‌ریزی‌های فراوانی شده بود که این‌ها را با پول فریب بدهند اما آن‌ها نپذیرفتند و شهادت را انتخاب كردند و کمک‌های ملوکانه را برگرداندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار