جانشین سپاه فجر استان فارس گفت:مسائل معیشتی و اقتصادی را بهانه فتنه اخیر دانست و افزود: فتنه‌گران و آشوب‌گران با نقش‌آفرینی عوامل بیگانه و یک کشور ثروتمند در منطقه به بهانه مسائل معیشتی و اقتصادی فتنه اخیر را به وجود آوردند.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 11 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: ابوالفضل گزنی ظهرامروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه مرودشت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فتنه‌های عظیمی را پشت سر گذاشته است که هر یک می‌توانست بنای یک حاکمیت را از بین ببرد اما به یمن قرآن، وجود ولایت و به دنبال حضور مقتدرانه و آگاهانه مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی، این فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در سال 78 فتنه‌گران می‌خواستند اصل نظام را نشانه روند اما با حضور پرشور مردم و نقش عظیم ولایت نقشه دشمن نقش بر آب شد.

جانشین سپاه فجر استان فارس در مورد فتنه 88 بیان داشت: در سال 88 عده‌ای کشور را برای چند ماه دچار فتنه کردند و این فتنه جز خسارت عظیم برای خودشان چیزی نداشت بلکه عظمت جمهوری اسلامی را نیز ارتقا بخشید.

وی مسائل معیشتی و اقتصادی را بهانه فتنه اخیر دانست و افزود: فتنه‌گران و آشوب‌گران با نقش‌آفرینی عوامل بیگانه و یک کشور ثروتمند در منطقه به بهانه مسائل معیشتی و اقتصادی فتنه اخیر را به وجود آوردند.

جانشین سپاه فجر استان فارس به نقش آل سعود در حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: هرکجا علیه انقلاب اسلامی و کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در سراسر عالم فتنه‌ای رخ می‌دهد می‌توان نشانی از آل سعود را دید.

وی تصریح کرد: در فتنه اخیر بیگانگان، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و فرقه ضاله بهاییت نقش داشتند وعده‌ای فریب‌خورده با اهداف خاص دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های استکباری بودند و به‌عنوان خسی در خاشاک خسارت‌هایی به‌نظام زدند و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند این موارد بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گزنی در مورد تفکر داعش گفت: امروز حاکمیت داعش اگرچه از بین رفته اما تفکر داعش همچنان پابرجاست و باوجود تغییر منطقه نبرد داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری، رگه‌های این تفکر در دنیا وجود دارد.

جانشین سپاه فجر استان فارس فتنه را یک آزمایش الهی و سنت تغییرناپذیر دانست و ابراز داشت: مؤمنین در زمان‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مسیر صدق مشخص شود.

وی غبارآلود بودن را یکی از خصوصیات فتنه دانست و اظهار داشت: انسان‌های با بصیرت و بامعرفت می‌توانند فتنه را تشخیص داده و راه هدایت را گم نکنند؛ مردم متدین و مسلمان ایران نیز راه عبور از فتنه را یافته و به ولایت‌فقیه متصل هستند.

وی مسوولان نظام را امانت‌دار مردم خواند و افزود: مردم همواره حق‌دارند از مسوولان مطالبه‌گری کنند و این حق هیچ‌گاه از مردم سلب نشده و نخستین وظیفه مسوولان همین پاسخ‌گویی به مطالبات است.

گزنی افزود: نگاه بسیج در جامعه، نگاه اثربخشی و تحول بخشی است و این دو دیدگاه را نسبت به اقتصاد مقاومتی نیز دارد.

وی در مورد معیشت مردم گفت: شعارهای زیادی داده می‌شود اما نسخه شفابخش اقتصاد، همان اقتصاد مقاومتی است و اگر بتوانیم مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی محقق کنیم هیچ‌گاه فتنه‌گران به بهانه موضوعاتی از قبیل مسائل معیشتی و اقتصادی نمی‌توانند سوءاستفاده کنند.

جانشین سپاه فجر استان فارس ادامه داد: سوءاستفاده کردن فتنه‌گران از مسائل معیشتی مردم در فتنه اخیر بدین‌جهت است که نسبت به اقتصاد مقاومتی بی‌اعتنا بودیم یا اگر بی‌اعتنا نبودیم قدمی برنداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار