مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه فارس یکی از قطب‌های کشاورزی و باغداری کشور است، گفت: استان فارس از مهمترین قطب‌های صنایع غذایی و آشامیدنی و دارویی کشور است.
کد خبر: ۵۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 11 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:احد فتوحی صبح پنجشنبه 21 دی در جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس، گفت: از کل واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی استان 350 واحد در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی و دارویی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه 20 درصد کل واحدهای بهره‌بردار شهرک‌های صنعتی فارس در بخش صنایع غذایی فعال است، گفت: وجود واحدهای شاخص کشور در زمینه صنایع غذایی و نیز کارخانجات متعدد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در فارس سبب شده این استان از ظرفیت مناسبی برای صادرات برخوردار باشد‌.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مشوق های حمایتی برای سرمایه گذاران گفت: امسال برای نخستین بار مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری را در قریب ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی درنظر گرفتیم که بین ۶۰ تا ۹۰ درصد مشوق‌ها با شرایطی نظیر کاهش سهم نقدی به ۵ تا ۱۰ درصد و افزایش اقساط تا سقف 48 ماه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از 5 خوشه صنعتی فعال در استان فارس، خوشه‌های گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس، رب گوجه و شوریجات و خرمای جنوب در حوزه صنایع غذایی فعال است، گفت: تشکیل خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی نقش مهمی در ارتقای صادرات و توجه به تولید محصولات کیفی و ایجاد هم افزایی واحدهای صنعتی داشته است‌.

 نخستین جشنواره تخصصی صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس با محوریت تحلیل، عارضه یابی و ارائه راهکارهای توسعه بازار محصولات غذایی، آشامیدنی و دارویی استان با حضور مسئولان استانی و کشوری، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و کارشناسان این حوزه در شیراز برگزار شد.

این جشنواره توسط انجمن تخصصی صنایع غذایی و دارویی استان فارس با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی شیراز، اتاق اصناف و خانه صنعت و معدن و تجارت فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار