طی 2 شب گذشته برودت هوا در جهرم به سمت اعداد منفی نزول کرده و باغداران در باغ‌های مرکبات و با هدف ممانعت از یخ‌زدن محصولات، چوب و لاستیک و ... می‌سوزانند!!
کد خبر: ۵۵۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 11 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: این اقدام در نقاطی که باغ‌های مرکبات فراوانی وجود دارد، علاوه بر خطرات ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی، امکان آلودگی هوا را افزایش داده است؛ ساکنان مناطقی از جهرم مدعی هستند که شدت بوی گازوئیل و دودهای ناشی از سوزاندن اجسام مختلف توسط باغ‌داران، در ساعت‌هایی بیش از اندازه آزار دهنده است.

برخی از ساکنان این مناطق از اینکه به علت بوی گازوئیل و لاستیک سوخته، شب‌ها نمی‌توانند بخوابند یا از شب تا صبح سردرد و حالت تهوع دارند، گله داشتند.

رییس اداره‌ی هواشناسی تحقیقات کشاورزی جهرم در این خصوص با اشاره به کاهش دمای هوا در جهرم و تجربه‌ی برودت زیر صفر، گفت: 19‌ دی،‌ هفت ساعت، برودت منفی هوا را تجربه کردیم.

ذبایحی با اشاره به اینکه در آن روز برودت هوا به منفی سه درجه هم رسید، توصیه کرد: به دلیل تدوام سرما و طولانی‌ترشدن ساعات برودت هوا، لازم است تمهیدات لازم برای شب‌های آتی اندیشیده شود.

فرماندار جهرم نیز با هشدار به باغ‌داران برای خودداری از آتش‌ زدن لاستیک و آلودگی هوا گفت: از این پس گشت‌های مشترکی با حضور بازرسان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در برای بازرسی از باغ‌هایی که با آتش‌زدن موادی چون لاستیک و گازوئیل، هوا را آلوده می‌کنند، تشکیل می‌شود و طبق ماده‌ی 20 قانون هوای پاک با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم نیز ضمن دعوت از کلیه کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در گفت‌وگو با ایسنا ‌ گفت: از کشاورزان و باغداران عزیز در خواست می‌کنیم تا در فصل سرما از سوزاندن لاستیک و چوب جداً خوداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان جهت راهنمایی و راهکارهای جدید می‌‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم مراجعه کنند، افزود: این راهکارها متنوعند و از توری‌های پوششی، بخاری‌های نوین کم‌هزینه تا روش‌های جدید کودهای گرمایی را در بر می‌گیرند.

به گفته‌ی شهابی، آبیاری شبانه باغات، استفاده از محلول‌های آنتی فراست(ضدسرما)، تقویت درختان با گوگردهای پتاسه و روی، استفاده از پوشش توری با رنگ روشن و استفاده از پلارهای اتوماتیک باغی از دیگر روش‌هایی مبارزه با سرمازدگی درختان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار