سازمان بیمه سلامت ایران در جواب به سخنان قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحت پوشش بودن ۳۴ هزار معتاد در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 11 January 2018

علی مویدی؛ قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود:« بیمه معتادین در برنامه وجود دارد و ۷۰ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده شده و تمامی استان ها باید آن را اجرایی کنند اما شاهد تعلل بیمه سلامت هستیم»

بیمه سلامت در جهت تنویر افکار عمومی تاکید می کند که با وجود ارائه خدمات بیمه درمان اعتیاد به ۳۴ هزار نفر دیگران ناکار آمدی خود را به گردن دیگران می اندازند.

این افراد فقط بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت نیستند، بلکه بیمه شدگان دارای دفترچه معتبر کلیه سازمان های بیمه گر را شامل می شوند، افراد دارای دفترچه بیمه معتبر پایه می توانند در صورت مراجعه به مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران خدمات موصوف را با پوشش بیمه ای دریافت کنند.

اعتبارات درمان اعتیاد به صورت جداگانه و نشاندار به سازمان بیمه سلامت تخصیص می یابد، این اعتبارات تنها قابلیت هزینه کرد در این سرفصل را خواهد داشت و در صورت عدم هزینه کرد اعتبارات در پایان سال به خزانه دولت برگشت داده می شود.

در حال حاضر استفاده از بیمه درمان اعتیادبرای افراد سقفی ندارد و همه معتادین که دارای بیمه پایه هستند بدون هیچ سقفی می توانند به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و خدمات درمان اعتیاد را دریافت کنند.

سازمان بیمه سلامت ایران موظف است به بخش بیمه ای درمان اعتیاد ورود کرده و تامین و پوشش هزینه های حمایتی مانند کمک به خانواده فرد معتاد و.. به عهده این سازمان نیست و ناکار آمدی خودشان را به گردن بیمه سلامت ایران می اندازند.

دبتبرررفخ

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار