رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت:بانک اطلاعات ژنتیک گره‌های کور پرونده‌های مجرمانه را بازخواهد کرد که به‌عنوان نمونه مورد مرد ژله‌ای بود که 25 پرونده برای آن تشکیل شد و سرنخی به دست نیامد، تنها لباسی از فرد باقی مانده بود که معلوم شد مربوط به یک خشک‌شویی در قسمتی از شهر بود.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 10 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:علی القاصی مهر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی در اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: ازنظر دستگاه قضایی کسانی که در آشوب‌های اخیر حضور داشتند به دو گروه تقسیم شدند، دسته نخست کسانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی اغفال شدند که برخورد ما با ایشان برخورد قضایی شدید نبود و همان شب نخست دستگیری آزاد شدند و مورد عطوفت اسلامی قرار گرفتند.

وی افزود: گروه دوم کسانی بودند که صحنه‌گردان اغتشاش بودند و با خطگیری از خارج، مردم را به شلوغی تحریک می‌کردند که این دسته حسابشان از مردم جداست و به نظر دستگاه قضایی امنیت مردم را خدشه‌دار کرده‌اند، لذا پرونده آن‌ها توسط قضات ویژه بررسی خواهد شد.

القاصی ادامه داد: افراد دستگیرشده به جرم خود اعتراف کرده و این‌ها کسانی هستند که از حسن اعتماد مردم سوءاستفاده کرده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در ادامه به نشست بانک اطلاعات ژنتیک ایران که امروز در شیراز برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این بانک تکمیل شود کمک بسیار بالایی در کشف حقیقت خواهد داشت و به قضات در تصمیم‌گیری کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: بانک اطلاعات ژنتیک گره‌های کور پرونده‌های مجرمانه را بازخواهد کرد که به‌عنوان نمونه مورد مرد ژله‌ای بود که 25 پرونده برای آن تشکیل شد و سرنخی به دست نیامد، تنها لباسی از فرد باقی مانده بود که معلوم شد مربوط به یک خشک‌شویی در قسمتی از شهر بود.

القاصی اضافه کرد: با توجه به اسمی که روی اتیکت لباس بود، تمام افراد را شناسایی کردیم و آنان مورد آزمایش ژنتیک قرار گرفتند و آثار به‌جامانده بر لباس با یکی از افراد مطابقت داشت و یا مورد قتل دختربچه باجگاه را نیز از همین طریق کشف کردیم. اثر جنایت باقی مانده بود و 25 نفر را نمونه‌گیری کردیم و تنها یک نفر با اثرباقی مانده مطابقت داشت.

این مقام مسؤول افزود: این بانک دارای اطلاعات وسیع و منحصربه‌فردی است که از تصمیمات اشتباه قضایی جلوگیری خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار