نماینده ولی فقیه در استان فارس: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند عناصر فریب‌خورده و كسانی كه تحت تأثیر القایات فضاهای مجازی قرار گرفتند و با احساسات به خیابان آمدند و آن كه قمه به دست گرفته و به نیروی انتظامی حمله كرده، حسابشان با همدیگر متفاوت است.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 10 January 2018

تابنتاک فارس به نقل از ایکنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۰ دی‌ماه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی این استان كه پیرامون ارائه گزارش از اتفاقات گذشته و اغتشاشات اخیر برگزار شده بود، از تلاش‌ها و زحمات ناجا در این زمینه قدردانی كرد و گفت: اساس برگزاری این جلسه تشكر از تلاش‌های نیروهای انتظامی در مواجهه با اغتشاشات اخیر است.

پشت صحنه اغتشاشات اخیر، استكبار قرار داشت
وی افزود: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند پشت صحنه اغتشاشات اخیر، قدرت‌هایی اعم از آمریكا، اسرائیل و كشورهای اروپایی و همچنین امكانات مالی عربستان ایستاده بودند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی از بروز این اغتشاشات ممانعت نكرده بود، خواه ناخواه آن‌ها برنامه‌های بعدی خود را اجرا می‌كردند.
امام جمعه شیراز به تحركات آمریكا در برابر اغتشاشات اخیر اشاره كرد و گفت: تاكنون سابقه نداریم كه حوادث آشوب خیابانی در یك كشور به شورای امنیت برود در حالی كه آمریكا ۲ بار این قضیه را به شورای امنیت منتقل كرده است و این نشان از تلاش‌های آمریكا برای بهره‌برداری از فرصت به دست آمده می‌دهد تا بتواند از این فرصت حداكثر استفاده را ببرد.

مدیریت خوب و مناسب نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر
وی با بیان اینكه نیروی انتظامی مدیریت صحنه را عهده‌دار بود، گفت: البته نیروهای دیگر هم بودند اما آن‌ها در كنار نیروی انتظامی قرار داشتند و تحت فرمان ناجا بودند كه بحمد الهی این مدیریت خوب بود.
آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه واقعاً مدیریت بسیار زیبا و جالبی در فارس در مواجهه با اغتشاشات انجام گرفت، گفت: این حادثه بر عكس سال ۸۸ كمترین خسارت را در كشور و فارس داشت و می‌توانیم بگوییم كه در میان‌های استان‌های مسئله دار كه فارس باید مسئله‌دار باشد، اما این استان كم‌ مسئله‌ترین استان‌های كشور بود و این مسئله هم جز با برنامه‌ریزی نیروی انتظامی و همكاران آن‌ها میسر نشد.

نیروی انتظامی بر فضا اشراف داشت و منفعل نبود
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه نیروی انتظامی بر فضا اشراف داشت و منفعل نبود، گفت: حالت آمادگی و تسلط بر فضا برای مواجهه با اغتشاشات و آشوبگران از سوی نیروی انتظامی فراهم بود و دقیقاً می‌دانستند كه كجا حادثه‌خیز است و چه كسانی دست به این حوادث می‌زنند و چه آثاری ممكن است داشته باشد و این‌ها اطلاعاتی است كه برای تصمیم‌گیری و اقدام به موقع فوق‌العاده مؤثر است.
وی با یادآوری اینكه نیروی انتظامی در این زمینه از تجارب گذشته نیز بهره برده است، گفت: شناسایی عناصر سلطنت‌طلب، منافق و گروه‌هایی كه به دنبال بهانه هستند و می‌خواهند مشكلاتی برای نظام ایجاد كنند، همان اشراف نیروی انتظامی است كه از آن حداكثر استفاده را در بهتر اداره كردن فضای موجود به كار گرفتند و نتیجه هم عایدشان شد.
آیت‌الله ایمانی ضمن برشمردن تلاش‌ها و زحمات نیروی انتظامی در خیابان‌ها و نقاط مختلف جهت تأمین امنیت مردم گفت: هیچ مزدی بالاتر از مزدی كه خداوند عطا به این نیرو عطا می‌كند نیست و قطعاً خداوند هم بركتش را شامل این نیرو می‌كند.

حساب عناصر فریب‌خورده با معاندان و آشوبگران متفاوت است
امام جمعه شیراز یادآور شد: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند عناصر فریب‌خورده و كسانی كه تحت تأثیر القایات فضاهای مجازی قرار گرفتند و با احساسات به خیابان آمدند و آن كه قمه به دست گرفته و به نیروی انتظامی حمله كرده، حسابشان با همدیگر متفاوت است.
وی ادامه داد:‌ فریب‌خوردگان را باید ارشاد كرد و با ارشاد راهی زندگی‌شان كرد تا معطل نشود زیرا معطلی آن‌ها صحیح نیست و آثار منفی در پی دارد اما آن افرادی كه شرور بودند و واقعاً با عناد و لجاج آمدند كه به نظام ضربه بزنند نتیجه عملشان را طبق قانون خواهند دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار