اولین دوره جشنواره فیلم یزد با محوریت نقش زنان در تولید آثار فرهنگی تأثیرگذار در توسعه فرهنگ عمومی و اجتماعی جامعه در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 10 January 2018

دبیر هنری اولین جشنواره فیلم یزد با اشاره برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم یزد، اظهار کرد: در این جشنواره 10 فیلم از آثار فاخر و شاخص هنرمندان کشوری که در دهه‌های 60 و 70 نمایش داده شدند، بازبینی، نقد و بررسی می‌شود.«زهرا‌ السادات طباطبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد،پر کردن برخی از خلع‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده بین نسل گذشته و نسل جوان جامعه را یکی از اهداف برگزاری جشنواره فیلم یزد دانست و افزود: بازبینی و بررسی یک یا دو دوره سینمای کشور از جمله ویژگی‌های برگزاری این جشنواره است.

دبیر هنری اولین جشنواره فیلم یزد عدم پرداختن به آثاری که سابقاً اکران شده و مخاطبین زیادی را جذب خود کردند را از جمله خلع‌های هنر نمایشی ایران دانست و بیان کرد:‌ تاکنون فیلم‌های بسیار غنی و پرمخاطبی توسط هنرمندان بنام کشور در دهه‌های گذشته ساخته شدند که بازبینی و اکران مجدد آنها برای نسل جدید نقش مهمی در انتقال ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی نسل اولی‌های انقلاب به جوانان امروزی که هیچ خاطره‌ای از آن دوران ندارند ایفا می‌کند.

این مقام مسئول هنر نمایشی به ویژه فیلم را اثری مانا عنوان کرد و ادامه داد: برخی فیلم‌ها به دلیل مضوعیت و نوع ساختار نمایشی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارند و قرار نیست با گذشت زمان و دو یا سه مرحله اکران تمام و پایان داشته باشند.

طباطبایی حضور تمام عوامل فیلم‌های انتخاب شده در جشنواره فیلم یزد اعم از کارگردان، تهیه کننده،‌ بازیگران، گریمور،‌ طراح صحنه،‌تدوین‌گر و دیگر عواملی که دیده نشدند را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره در استان یزد دانست و افزود: در این جشنواره تقریباً آثاری از تمام کارگردانان موفق ایران ارائه می‌شود.

دبیرهنری این دوره جشنواره فیلم یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اولین دوره جشنواره فیلم یزد با محوریت نقش زنان در سینمای ایران برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با مشارکت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد برگزار می‌شود.

وی در مورد عوامل اجرایی جشنواره فیلم یزد، بیان کرد: «غلامعلی سفید» رییس، «زهرا السادات طباطبایی» دبیر هنری، «محمدتوکلی»دبیر اجرایی،«کیوان کثیریان» از منتقدان شاخص سینمای ایران مشاور این دوره جشنواره فیلم یزد هستند.

دبیر این دوره جشنواره «رضا کیانیان» را یکی دیگر از مشاورین و راهنمایان برگزاری جشنواره فیلم یزد دانست و تأکید کرد:این هنرمند شاخص و برجسته سینمای ایران، متوازعانه و دلسوزانه مشورت‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را انجام داده و نقش مهمی در دعوت هنرمندان و اساتید برجسته هنرسینمایی ایران به اولین جشنواره فیلم یزد ایفا کرده است.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از یوز آسیای را یکی دیگر از محورهای اولین جشنواره فیلم یزد دانست و گفت:‌ تندیس‌ها و مدال‌های این جشنواره بر اساس یوز آسیایی طراحی شدند.

وی با بیان این‌که این جشنواره طی 11 روز از چهارم تا 14 اسفند ماه امسال به میزبانی استان یزد در تالار فرهنگسرای شهردرای یزد برگزار می‌شود، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده مراسم اختتامیه این جشنواره در شهرستان تفت به میزبانی شهرداری این شهرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که فیلم‌های انتخاب شده در این جشنواره متعلق به اواخر دهه 60 و دهه 70 هستند، خاطرنشان کرد: فاخر بودن، تأثیرگذار و مانا بودن ملاک‌های ارزیابی و انتخاب فیلم‌های ارائه شده در جشنواره فیلم یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار