قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مافیای مواد مخدر در کشور تابلو ندارد و ما به خوبی برخورد کرده ایم اما گردش مالی مواد مخدر نه تنها در ایران بلکه در جهان زیاد است.
کد خبر: ۵۵۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 09 January 2018

علی مویدی عصر دوشنبه در نشست خبری آخرین وضعیت و عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا به امروز ۶۲۰ تن مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش داشته و ۷۵ درصد کشفیات در مرزها و ۶۵ درصد منبع اطلاعاتی داشته است.

وی ادامه داد: بیمه معتادین در برنامه است و ۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و در تمامی استانها باید اجرایی شود اما شاهد تعلل بیمه سلامت هستیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص حوزه دانش آموزان نیز گفت: در استان فارس تلاش باید بیشتر باشد حتی یک مورد هم جای نگرانی دارد.

مویدی گفت: مافیا تابلو ندارد و همه جا هست اما اینکه به طور مشخص بگوییم مافیای مواد مخدر در ایران هست چنین نیست و به خوبی برخورد شده است.

وی در خصوص گردش مالی مواد مخدر در کشور نیز افزود: مطالعه ای انجام شده و به زودی اعلام می شود و در بخش گردش مالی نیز رقم بالایی است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نوع مصرف مواد مخدر نیز گفت: ۵۰ درصد مواد مصرفی مربوط به تریاک و سپس مخدر گل و شیشه است.

مویدی یادآور شد: وضعیت سن اعتیاد حدود ۲۲ سال به بالا است و سن ۱۵ ساله را تائید نمی کنم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار