اغلب سرویس‌های مدارس سپیدان از مینی‌بوس، تاکسی و سواری‌های شخصی بیش از ظرفیت سوار می‌کنند، در حالی‌که این موضوع تخلف است و اگر در یکی از این سرویس‌ها هم به‌صورت ناگهانی باز شود باید منتظر حادثه‌های ناگوار بود.
کد خبر: ۵۴۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:بر اساس مشاهدات عینی اغلب سرویس‌های مدارس سپیدان از مینی‌بوس، تاکسی و سواری‌های شخصی بیش از ظرفیت سوار می‌کنند، در حالی‌که این موضوع تخلف است و اگر در یکی از این سرویس‌ها هم به‌صورت ناگهانی باز شود باید منتظر حادثه‌های ناگوار بود.

مهبودی رئیس آموزش‌وپرورش سپیدان در این رابطه  گفت: می بایست مبحث سرویس دهی ونظارت آن در کارگروه ماده 18 پی گیری ونظارت شود که تاکنون در شهرستان سپیدان چنین امری محقق نشده است با بررسی های به عمل آمده قرار است جهت سال تحصیلی آینده با حضور نهادهایی چون شهرداری ؛ ونیروی انتظامی این کار گروه تشکیل شده تا مشکلات ومسائل سرویس دهی به دانش آموزان وفرهنگیانی که از شیراز به سپیدان تردد دارندمرتفع گردد

مهبودی عنوان کرد:پلیس راهور به‌هیچ‌عنوان نباید اجازه‌ی قانون‌شکنی دهد و اگر سرویس مدارس با یک و دو بار جریمه از تخلف دست برنداشت خودرو متخلف را روانه پارکینگ کند.

وی بابیان این‌که استفاده از سرویس شخصی تخلف محسوب می‌شود، افزود: ازوالدین میخواهیم باید دقت بیشتری در تعیین سرویس برای فرزندان خود داشته باشند.

رئیس آموزش‌وپرورش سپیدان ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی باید همکاری بیشتری با آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس، به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار احتمالی داشته باشد و در صورت مشاهده حمل خارج از ظرفیت مجاز برخورد قاطع شود.

وی با بیان این‌که آموزش‌وپرورش با اضافه سوار کردن سرویس‌ها به‌شدت مخالف است، ادامه داد: مدیران مدارس را ملزم کرده‌ایم که به‌هیچ‌وجه ممکن اضافه بر ظرفیت خودرو دانش‌آموز سوار نشوند و در صورت هر اتفاقی باید پاسخ‌گو باشند.

مهبودی خاطرنشان کرد: در برخی سرویس‌ها هم که با رضایت والدین اضافه بر ظرفیت دانش‌آموز سوار می‌شود که اگر اتفاقی بیفتند آموزش‌وپرورش مسئولیتی ندارد. وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل در سال تحصیلی آینده قصد داریم سرویس‌های فرسوده را نوسازی کنیم.

سعید مهبودی در مورد معاینه فنی سرویس‌های مدارس در سطح شهر انتقاد کرد و ادامه داد: خودروهایی که تاکنون برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز اقدام کرده‌اند معرفی نامه‌ی جداگانه‌ای تحت عنوان فعالیت در قالب سرویس‌های مدارس ندارد به همین دلیل آماری از میزان مراجعه سرویس‌های مدارس در معاینه فنی وجود ندارد.
او افزود اگرچه طبق مصوبه هیأت وزیران و دستورالعمل ساماند‌هی سرویس‌های مدارس باید تنها از تاکسی به عنوان سرویس مدارس استفاده شود اما در حال حاضر برخی مدارس ؛ سرویس‌های فاقد استاندارد را به کار گرفته و از مینی‌ بوس‌های فرسوده برای جابه‌جایی دانش آموزان اقدام می‌کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش سپیدان ادامه داد :تعداد زیادی از این مینی‌بوس‌ها فرسوده هستند و صلاحیت جابه‌جایی دانش‌آموزان به عنوان سرویس مدارس را ندارند.

 

مهبودی با اعلام اینکه باید برای استانداردسازی خودروهای ویژه سرویس‌های مدارس اقدام کنیم خاطر نشان کرد: در کارگروه ماده 18 با همکاری نهادی های مربوطه؛ استفاده از سرویس هایی با ضرائب امنیت بالا واستاندارد ملاک برای انتخاب سرویس دانش آموزان وفرهنگیان می باشد .

 

وی افزود: به دلیل مسائل حاشیه‌ای و عدم اطلاع از فواید معاینه فنی خودروها، اجازه ندهیم که سرویس‌های بدون استاندارد و فرسوده کار جابه‌جایی دانش‌آموزان را به عهده گرفته و با جان فرزندانمان بازی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار