مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:از سال 88 که پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در جریان سفر رئیس جمهوری وقت به استان فارس تصویب شد تاکنون که 8 سال از آن ماجرا می‌گذرد، هنوز زمینی برای ساخت کتابخانه‌ مرکزی شیراز اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۵۴۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 09 January 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:روح‌الله منوچهری در شیراز با اشاره به اینکه با افتتاح 10 کتابخانه‌ای که امسال صورت گرفت توزیع فضای کتابخانه‌ای در سطح شیراز متوازن‌تر شده است، اظهار داشت: توزیع متوازن فضاهای کتابخانه‌ای در شیراز هنوز به حد مطلوب نرسیده و غرب شیراز نیازمند احداث کتابخانه است.

وی با اشاره به تلاش برای توزیع متوازن فضای کتابخانه‌ای در سطح شیراز گفت: این کار براساس سند آمایش سرزمینی و نیاز مناطق انجام می‌شود و در این میان باید از ظرفیت خیران نیز استفاده کرد چراکه کتابخانه‌های عمومی نهادی بهره‌بردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در پاسخ به سوالی درباره کتابخانه مرکزی شیراز افزود: با وجود جلسات و همکاری ادارات مختلف زمین کتابخانه مرکزی شیراز هنوز تعیین نشده و قرار است در انجمن استان مجدد به بحث گذاشته شود.

منوچهری با بیان اینکه شورای شهر ضرورت ساخت کتابخانه مرکزی را تصویب کرده است، بیان کرد: تصویب ضرورت کفایت نمی‌کند بلکه این مصوبه باید خروجی داشته باشد.

وی درباره پیشنهادهایی که در گذشته وجود داشت، عنوان کرد: ابتدا بنا بود زمینی در بلوار رحمت برای ساخت کتابخانه مرکزی داده شود که مورد تائید انجمن قرار نگرفت چراکه با توجه به احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه امکان ساخت کتابخانه مرکزی وجود نداشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه دسترسی آسان همه مردم نخستین فاکتور برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز است، گفت: در بلوار رحمت این فاکتور وجود نداشت هر چند در آن مکان می‌توان یک کتابخانه منطقه‌ای و محلی مناسب برای شرق شیراز احداث کرد.

منوچهری با بیان اینکه تاکنون چندین زمین پیشنهاد داده شده است، افزود: هیچ کدام از پیشنهادهای داده شده ظرفیت لازم را ندارند یا در گوشه شهر هستند یا اگر موقعیت خوب باشد مالک شخصی دارد.

وی درباره تامین بودجه برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز بیان کرد: اگر زمین کتابخانه تامین شود بودجه در حد اعتبارات لحاظ می‌شود و از آنجا که دولت به ساخت کتابخانه مرکزی شیراز است، نگرانی بابت تامین بودجه وجود ندارد.

از سال 88 که پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در جریان سفر رئیس جمهوری وقت به استان فارس تصویب شد تاکنون که 8 سال از آن ماجرا می‌گذرد، هنوز زمینی برای ساخت کتابخانه‌ مرکزی شیراز اختصاص نیافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار