قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:با اشاره به اینکه 65 درصد از کشفیات مبنای اطلاعاتی داشته است، بیان کرد: استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان قطب کشور محسوب می‌شود و از استان‌های برجسته و بسیار مهمی است که همواره مورد توجه بوده و باید از ظرفیت‌های استان استفاده شود.
کد خبر: ۵۴۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 620 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مافیای مواد مخدر بدون آدرس هستند، گفت: هرچند در ایران مافیای مواد مخدر به صورت شبکه‌ای وجود ندارد ولی ردپای آن در کشور وجود دارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه 65 درصد از کشفیات مبنای اطلاعاتی داشته است، بیان کرد: استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان قطب کشور محسوب می‌شود و از استان‌های برجسته و بسیار مهمی است که همواره مورد توجه بوده و باید از ظرفیت‌های استان استفاده شود.

مویدی با اشاره به اینکه آمار معتادان رو به کاهش است، افزود: براساس آمارها در سال 90 بیش از سه میلیون و 360 هزار نفر معتاد گزارش شده که این تعداد در سال 94 به دو میلیون و 880 هزار نفر کاهش یافته است و امروزه در ایران عمده مصرف مواد مخدر به ترتیب تریاک،گل و شیشه است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سن اعتیاد افزود: در حوزه دانش‌آموزی آمار دقیقی وجود ندارد با این حال باید در استان‌هایی مانند فارس تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

مویدی با اشاره به نظر یک نماینده مجلس مبنی بر توزیع تریاک به صورت دولتی گفت: این نظریه بسیار ناپخته و خام بود و ایشان از این موضوع اطلاعات دقیقی نداشتند زیرا امروزه تریاک دولتی به صورت شربت و متادون از طریق یک چرخه مشخص توزیع می‌شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت ماده 42 مربوط به احداث اردوگاه برای معتادان اشاره کرد و گفت: اردوگاه ماده 42 جزء دستگاه قضایی است و چنانچه مسئولان امر پیگیری کنند ماهم دنبال خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار