مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شده که این تعداد به یک هزار و 364 رقبه وقفی متصل شده است .
کد خبر: ۵۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 08 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسین زارع زاده» در اين باره افزود: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های متولیان امر وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی و تثبیت مالکیت آنها است تا از تصرفات جلوگیری شود .

وي ادامه داد: یزد در این حوزه جزء استان‌های شاخص و پیش رو است و با این که اکثر موقوفات در این استان به صورت تک رقبه‌ای است، آمار اخذ سند مالکیت نیز مورد قبول است که این امر مورد تایید هئیت بازرسی از اوقاف استان گیلان نیز قرار گرفت .

مدیر کل اوقاف استان خاطرنشان كرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شده که این تعداد به یک هزار و 364 رقبه وقفی در سامانه جامع موقوفات متصل شده است .

وي در ادامه با اشاره به آمار بالای موقوفات و رقبات فاقد سند نیز تاکید کرد: باید با تشکیل کارگروه‌های مشترک و روفع موانع موجود، تصمیماتی اخذ شود تا مسیر تثبیت مالکیت تسریع شود.

زارع‌زاده در پایان اظهار كرد: پاداش معنوی و اخروی تثبیت مالکیت موقوفات کمتر از عمل نیک واقف نیست و در ادامه راه خیر و خداپسندانه اوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار