مهندس فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص آمار عملیات ها ی یک هفته گذشته در مناطق ۱۱گانه شهری در شیراز خبر داد
کد خبر: ۵۴۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 04 January 2018

تابناک فارس به نقل از راک نیوز:مهندس فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص آمار عملیات ها ی یک هفته گذشته در مناطق ۱۱گانه شهری خاطر نشان کرد: منطقه یک با ۳۲ مورد عملیات پر حادثه ترین و منطقه یازده با ۵ مورد کم حادثه ترین مناطق شهری می باشند، لازم به ذکر است به طور میانگین در طول یک ماه منطقه یک شهرداری ۲۰۰ مورد حادثه حریق و امداد و منطقه یازده ۷۰ مورد حادثه را در پی دارد.

با توجه به آمار حوادث در یک هفته گذشته منطقه یک شهرداری شیراز ۸ عملیات حریق و ۱۲ عملیات امداد و نجات و منطقه یازده فقط ۵ عملیات امداد را در بر داشته است.

مهندس فرخ زاده افزود: با توجه به مساحت تقریبی ۴۲۳۵ هکتار منطقه یک شهرداری نسبت به مساحت ۱۱۶۰ هکتاری منطقه یازده و همچنین وجود اماکن پر جمعیت و پرتردد از جمله مراکز خرید، شهرک ها و مجتمع ها، بیمارستان ها و درمانگاه های مهم و ... در منطقه یک، این آمار منطقی و قابل قبول می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به حساسیت این منطقه ایستگاه ۲۰ واقع در بلوار شاهد، ایستگاه ۲ در خیابان ملاصدرا و ۴ در فرهنگ شهر حوادث این محدوده شهری را پوشش می دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی اضافه کرد: با مقایسه آمار حوادث در ماه ها و سال های گذشته، به نظر می رسد کارهایی (چه بسا مؤثر ) که در قسمتهای آموزش و پیشگیری در هر منطقه انجام شده است، تاثیری بسیار زیادی را در کاهش تعداد آتش سوزی ها و حوادث دیگر و کاهش خسارات در هر آتش سوزی داشته است که این مسأله کاملا مشهود است . یعنی قبلا در هر عملیات خاموش کردن آتش خسارات بیشتری ( آسیب دیدن کل منزل یا هر گونه تصرف,سوختن کل لوازم , تخریب سقف و...) مشاهده می شد اما هم اکنون در هر عملیات خسارات کمتری مانند آسیب دیدن اتاق یا قسمتی از منزل ولوازم آن مشاهده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار