کد خبر: ۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶ 21 January 2015
فرض کنید یک مسافر به شیراز بیاید و بخواهد از میدان امام حسین(فلکه ستاد) به سمت مجموعه زندیه برود و از شاهکار هنری اجدادش بین سالهای 1120 تا 1170 شمسی لذت ببرد و به آنها افتخار کند.
مسافر مورد نظر ما خوشحال و سرخوش در پیاده رو خیابان زند به پیش می رود که ناگهان احساس میکند راه را اشتباه آمده و بجای آثار زندیه آثار گرانسنگی از عهد قاجار و پهلوی را پیش رو میبیند!
ساختمان های تاریک و وحشتناکی که ما را به یاد فیلم های ترسناک می اندازد.البته بعضی از ساختمانها هم روشن و وحشتناک هستند و کسبه گرامی کماکان مشغول کسب روزی از آنها!
ساختمان هایی که بلوار زند را تبدیل به تونل وحشت کرده.
البته شاید شهرداری بعلت ساخته نشدن شهربازی درخور کلانشهر شیراز به منظور ایجاد هیجان برای شهروندان تصمیم به بقای این تونل وحشت عظیم گرفته که جا دارد همینجا از شهرداری تشکر ویژه داشته باشیم.
بلوار زند یکی از قدیمی ترین خیابان های شیراز است و شعب منتخب بانکها و شهرداری شیراز و چندین مرکز تجاری و همچنین دادگستری استان در این بلوار است.
به عبارتی این بلوار مرکز اداری تجاری شهر میباشد و اگر مرکز اداری تجاری یک شهر قلب تپنده آن شهر و مشتی نمونه از خروار آن شهر باشد پس شیراز به شدت به ناراحتی قلبی مبتلا است و خروارش آفت زده.
وقتی با کسبه این خیابان صحبت میکردیم متوجه شدیم که این عزیزان حتی ذره ای هم ذهنشان درگیر این مساله نیست فهذا از ترس مورد تمسخر قرار گرفتن از پرسیدن سوالاتی که در ذهنمان بود(که آیا شهرداری اولتیماتوم یا تسهیلاتی برای نوسازی و زیبا سازی داده است یا نه) امتناع ورزیدیم.
کلام آخر این که گمان نمی کنیم برای شهرداری که در یکی دو سال اخیر پروژه های سنگینی را آغاز کرده و به بهره برداری رسانده حل مشکل نمای نامناسب بلوار پر رفت و آمد و مورد توجه زند کار سختی باشد.
به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار