هر چه به ساعت های پایانی شب نزدیک می شد، با وجود اینکه نیروی انتظامی چندین مرتبه آنها را متفرق کرد اما همچنان اصرار بر تجمع و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه و سد کردن راه خودروهای عبوری داشتند.
کد خبر: ۵۴۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 01 January 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: چند روزی است که تجمعات محدود خیابانی در برخی از شهرهای ایران به دلیل گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی شکل می گیرد. آنچه که تمایز می کند مطالبه به حق مردم و به تبع آن اعتراض به عملکرد مسئولان هر سه قوه، فرصت طلبی افرادی است که سعی دارند در این تجمعات اولا شعار ها و نارضایتی مردم نسبت به عملکرد مسئولان را سیاسی جلوه دهند ثانیا شعارها مطالبه گرانه مردم را به سمت شعارهای ساختارشکنانه سوق دهند.

در دو شب گذشته  جنس تجمع و اعتراضات در شب اول ( شنبه شب) و شب دوم (یک شنبه) متفاوت بوده است.

شنبه شب در ساعت های اولیه شب در ابتدای یکی از خیابان های شیراز، تعدادی از مردم با میانگین سنی متفاوت ضمن تجمع، اقدام به شعارهایی در راستای مطالبات اقتصادی و معیشتی خود کردند. یکی از معترضان که جوانی است حدودا 28 ساله  می گوید ما با «نظام»هیچ مشکلی نداریم اما واقعا گرانی بیداد می کند و دولت همچنان بعد از 4 سال فقط وعده می دهد که مشکلات حل خواهد شد.
این جمعیت حدودا 100 نفره که البته تعدادشان همراه با رهگذران که نظاره گر اعتراض آنها بودند بیشتر تخمین زده می شد پس از مدتی نیز متفرق شدند.

بعد از آن تعدادی انگشت شمار ضمن دعوت رهگذاران برای پیوستن به آنها با سر دادن شعارهای ساختار شکنانه و بستن خیابان سعی در بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد آشوب در خیابان کردند.

بتدریج نیز هر چه به ساعت های پایانی شب نزدیک می شد، با وجود اینکه نیروی انتظامی چندین مرتبه آنها را متفرق کرد اما همچنان اصرار بر تجمع و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه و سد کردن راه خودروهای عبوری داشتند که نهایتا با اقدام مناسب نیروهای انتظامی غائله شنبه شب ختم شد.

اما یک شنبه، از همان ابتدا جنس تجمع حاضران متفاوت بود.
اگر در ساعت های اولیه شنبه شب شما افرادی را مشاهده می کردید که وضعیت پوششی آنها حکایت از وضعیت نامناسب اقتصادی آنها را میداد اما یک شنبه شب افرادی حاضر بودند که در نگاه اول به نظر نمی رسید که مشکلات معیشتی دارند! چرا که علاوه بر پوشش آنها(لباس و کفش های مارک دار گران قیمت) در حین اعتراض و شعارها با گوشی های بعضا «اپل» خود در حال فیلم برداری بودند!

با وجود هشدارهای نیروی انتظامی، تجمعات و اعتراضات غیر قانونی یک شنبه شب، فضای ناآرامی را برای ساکنان و کسبه برخی از خیابان های شیراز رقم زد؛ از اراذل و اوباش که تلاش داشتند با داد و بیداد و زدن ترقه های بمبی فضا را ملتهب کنند تا افرادی که نقش لیدری شعارها را بر عهده داشتند. شعارهایی که مشخص بود که از اتاق فکر سلطنت طلب ها و گروهک های خارج نشین که در روزهای عادی مردم ایران را دعوت به آشوب می کنند بیرون آمده است.

طی هشدار مقام های امنیتی، تجمعات این روزها صرفا فضا را برای گروهک های ضد انقلاب که دغدغه اقتصادی هم ندارند فراهم میکند تا اهداف پلید و اغراض سیاسی خود را به پیش ببرند. هر چند مردم ایران زمین نیز نشان دادند که هیچ گاه با این اقلیت همراه نشده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار