درخت افکنی به سبب کاهش میزان باروری سعید معصومی به خبرنگار ایرنا عنوان کرد: باغ ۳۲ هکتاری گلها از مجموعه باغ های شمال غرب شیراز و در محدوده باغ های قصردشت و بولوار چمران هست و درختان میوه ای نظیرانار، انگور، سیب گلاب و …در این باغ ها وجود داشت. آ
کد خبر: ۵۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 17 December 2017
** درخت افکنی به سبب کاهش میزان باروری

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید معصومی عنوان کرد: باغ ۳۲ هکتاری گلها از مجموعه باغ های شمال غرب شیراز و در محدوده باغ های قصردشت و بولوار چمران هست و درختان میوه ای نظیرانار، انگور، سیب گلاب و …
در این باغ ها وجود داشت.

** مردم و دیدگاهشان در مورد درختان قطع شده 
معصومی در راستای گلایه های اهالی منصورآباد عنوان کرد: شهرداری شیراز به صورت قانونی ۳۲ هکتار از باغ های این محدوده را به طور رسمی تملک و اعتبار باغ را به مالکین پرداخت کرده هرچند که خیلی از این باغداران نسبت به دریافت وجه خود اقدام نکرده اند.
** مردم و دیدگاهشان در مورد درختان قطع شده یکی از اهالی این محدوده که به گفته خودش با وجود میل باطنی، باغ خود را به شهرداری شیراز واگذار کرده  عنوان کرد: تمام درختان این باغ ها که قطع شده اند کم بارور نبوده و در اوج باروری و ثمردهی بوده اند.
وی که نخواست اسمش فاش گردد درکنار تاکید بر اینکه این باغ تنها مرجع درآمد او و خانواده اش بوده اضافه کرد: حدود شش سال پیش شهرداری شیراز اقدام به خرید برخی از باغ های این محدوده کرد و در ادامه این روند مدیران شهرداری، مابقی اشخاصی را که باغ های خود را واگذار نکرده بودند به انواع روش ها و به دستاویز های متفاوت وادار به فروش باغ های خود به شهرداری کرد و من نیز از آخرین اشخاصی بودم که باغ خود را با وجود میل باطنی و حتی با گرفتن وکیل به شهرداری و با نرخ کمتر از یک پنجم اعتبار حقیقی آن واگذار کردم.
وی دنبال کرد:منبع درآمد غالبا اهالی این محدوده همین باغ ها بوده و با واگذاری این باغ ها و خراب کردن آنان از طریق شهرداری در حال حاضر جمعیت فراوانی بیکار و به مشکلات معیشتی دچار شده اند. 
این باغدار پیشین مدعی شد: در گذشته اکثر از ۳۰ نفر در باغ من مشغول کار بودند.
حبیب کشاورز یکی دیگر از اهالی این محدوده به ایرنا عنوان کرد: شهرداری شیراز حدود ۸۶ هکتار از باغ های محدوده منصورآباد و بولوار چمران را به روش های متمایز و طوری که مالکان را وادار به فروش کرده ،به مالکیت خود در آورده هست .
وی اضافه کرد: شهرداری شیراز از یک ماه گذشته نیز اقدام به خراب کردن باغ ها و قطع درختان کرده به نوع ای که حالا از باغ های پر ثمر و زیبا تنها بیابانی به جا مانده هست.

وی گفته بود:با اقدام شهرداری اکثر از ۲۵۰ نفر که در این محدوده باغدار بوده اند، در حال حاضر بیکار شده اند و علاوه بر این اکثر از دو هزارو ۵۰۰ مجال حرفهی نیز از بین رفته هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار