تعدد سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر شیراز به ویژه خیابان‌های مرکزی و بوستان‌های مشهور این شهر از جمله باغ ملی مانعی برای حضور منسجم شهروندان شیراز برای حضور در این اماکن تفریحی شده است.
کد خبر: ۵۳۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 17 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:پدیده حضورسگ‌های ولگرد در شهرشیراز به یک آسیب جدی و اجتماعی برای شهروندان این کلان‌شهر تبدیل شده و روز به روز شاهد افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و مشکلات ناشی از حضور آنها در شهر هستیم.

سگ‌های ولگرد مشکلات بسیاری را برای مردم شیراز ایجاد کرده‌اند و در آبان ماه سال 95 نیز یک کودک را در حاشیه این کلان‌شهر به کام مرگ کشیدند. در پی این حادثه دلخراش سگ‌های ولگرد در سلطان شیراز آباد که یکی از مناطق حاشیه‌نشین است به طور فجیعی به کودک دو سال و نیمه حمله کرده بودند و به دلیل شدت جراحات وارده این کودک جان خود را از دست داد.

این حادثه نیز زمانی اتفاق افتاد که این کودک برای بازی کردن از خانه خارج شد و در جلو منزل مسکونی مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت.هرچند این موضوع مدتی مورد واکاوی و پیگیری چند مسئول قرار گرفت، اما پس از این حادثه عزم جدی برای اتلاف سگ‌های ولگرد در شهر شیراز نبوده و تا به امروز شاهد افزایش جمعیت آنان در نقاط مختلف شهر هستیم.

باغ زیبای ملی شیراز در محاصره سگ‌های ولگرد

یکی از نقاطی که این روزها سگ‌های ولگرد در آن پرسه می‌زنند باغ ملی شیراز است. باغی زیبا که در جوار مجموعه حافظیه قرار گرفته و به نوعی ویترین شهر شیراز است. اینجا سگ‌های ولگرد مانعی بزرگ برای تفریح و ورزش صبحگاهی شهروندان شیرازی به ویژه بانوان هستند.

 در یکی از صبح‌های پاییزی شیرازی به این باغ رفت تا از نزدیک با شهروندان شیرازی به گفت‌وگو بشیند. یکی از شهروندان شیرازی در این زمینه اظهار داشت: باغ ملی یکی از باغ‌های زیبا و معروف شیراز است، اما متاسفانه سگ‌های ولگرد در آن آرامش را از انسان می‌گیرند و نمی‌توان دیگر از فضای زیبای این باغ به ویژه در آغاز صبح استفاده کرد.

مریم حسنی بیان کرد: بارها و بارها این موضوع به متولیان مربوطه در شهرداری منطقه سه شیراز گزارش شده است اما کسی پیگیر این موضوع نیست و روز به روز به تعداد سگ‌ها افزوده می‌شود.

وی گفت: یک روز صبح به اتفاق یکی از دوستان برای ورزش به باغ ملی آمده و با یک سگ وحشی که قصد حمله به سمت ما را داشت روبرو شدیم و با دیدن این صحنه روز ما نیز تلخ شد.

یکی دیگر از شهروندان شیرازی نیز با اشاره به اینکه مشکل سگ‌های ولگرد در تمام خیابان‌های شهر شیراز وجود دارد خاطرنشان کرد: به دلیل وجود سگ‌های ولگرد آسایش و آرامش نداریم و نمی‌دانیم حرفمان را به چه کسی بزنیم که دلسوز باشد و مشکل ما را برطرف کند.

حسین کرمی افزود: نمی‌دانیم چه کسانی باید به این موضوع رسیدگی کنند در کدام خیابان‌های این شهر زندگی می کنند که مشکلات مردم را نمی‌بینند و پیگیری برای برطرف کردن آن ندارند.

یکی دیگر از شهروندان شیرازی که خواست نامی از او برده نشود از وضعیت موجود رد باغ ملی شیراز انتقاد کرد و گفت: باغ ملی یکی از باغ‌های مشهور شیراز است و با توجه به قرار گرفتن در کنار حافظیه مسافران و گردشکران زیادی به این باغ و بوستان می‌آیند اما زیرساخت‌های مناسبی نداشته و برای زیبایی آن اقدامی جدی نمی‌شود.

وی بیان کرد: حضور سگ‌های ولگرد نیز بر مشکلات این بوستان افزوده که از مسئولان متولی درخواست برطرف کردن و ساماندهی این مشکل را داریم.

این شهروند شیرازی با بیان اینکه برخی سگ‌های ولگرد بسیار وحشی هستند و به صورت گله‌ای در کوچه‌ها و خیابان‌ها حرکت می‌کنند بیان کرد: وجود سگ‌های ولگرد در کلان شهری مانند شیراز بسیار تاسف‌آور است و ای کاش مسئولان به این مسایل شهر هم توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس نیز که در جمع ورزشکارانی که برای ورزش صبحگاهی به باغ ملی آمده بودند حضور یافته بود اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد در باغ ملی شیراز به عنوان یکی از بوستان‌های اصلی شهر شیراز در چهار راه حافظیه و در جوار شاعر نامی ایران زیبنده این شهر نیست.

سیروس پاک‌فطرت افزود: سه ماه ماه پیش نیز در مورد وضعیت نامناسب باغ ملی شیراز ازجمله وجود و حضور سگ‌های ولگرد و خرابی وسایل ورزشی تذکر داده شده بود اما نه اینکه رسیدگی نشده بلکه چند مورد را هم برای تعمیر برده اما بر نگرده‌ادند.

وی با بیان اینکه فرو نشست برخی موزاییک‌ها و خرابی فواره‌ آبنماها از دیگر مشکلات باغ ملی شیراز است بیان کرد: توجه بیشتر به نظافت و پاکیزگی باغی که باید نگین شهر باشد یک ضرورت است و این مهم باید در دستور کار مسئولان شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین اهالی ساکن در اطراف باغ ملی نامه‌ای را برای رسیدگی به مشکلات موجود در باغ ملی به امضاء رسانده‌اند که این موضوع نیز برای پیگیری در دستور کار قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار