مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: طرح ایجاد آرشیو الکترونیکی دفاتر املاک در مرکز استان در حال انجام است و درآینده نزدیک و با تخصیص منابع مالی در دیگر شهرستان های استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۳۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 17 December 2017
به گزارش ایرنا علی اصغراسدی یکشنبه در بازدید از روند اسکن دفاتر املاک بجنورد اظهارکرد: در راستای طرح حذف دفاتر املاک و قانون کاداستر و پیرو دستور ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور مبنی بر حذف این دفاتر و ایجاد دفاتر الکترونیکی و پس از برگزاری مناقصه و مجوزهای لازم،اکنون اسکن این دفاتر دراداره ثبت اسناد واملاک بجنوردمدتی است آغاز شده است.
وی در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت و مزایای اسکن دفاتر املاک و تأثیر آن برسرعت بخشیدن به خدمات ثبتی الکترونیکی افزود:اجرای این طرح نه تنها یک نیاز، بلکه باتوجه به استقرار ثبت نوین یک ضرورت بشمار می رود و شفاف سازی وتسریع درامور را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی گفت: در مجموع تعداد دو هزار 394 دفتر املاک درسطح خراسان شمالی فعالیت دارند.
وی با اشاره به حذف دفاترموجود در دفاتر اسناد رسمی نیز اظهارکرد:اکنون نیز تمامی خدمات در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارئه می شود و در آینده نزدیک نیز باید تمامی دفاتر در دفاتر اسناد رسمی نیز اسکن و مورد بهره برداری قرار گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار