مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اجرای طرح‌ جنگلانه در تمامی شهرستان‌ها گفت: حاشیه‌های تخریب شده آزادراه شیراز - اصفهان با اجرای طرح جنگلانه احیا می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 16 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرزاد بوستانی از اجرای طرح جنگلانه در استان فارس با هدف احیای جنگل‌ و فضای سبز در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر این طرح احیای حاشیه‌های تخریب شده در آزادراه شیراز- اصفهان است که سال گذشته 150 هکتار انجام شده و امسال انتظار این است که به 250 هکتار برسد. 

وی با بیان اینکه طرح جنگلانه با کمک مردم، تشکل‌های مردمی و حمایت منابع طبیعی از سال 93 در استان فارس شروع شده است، گفت: این طرح در نقاط مختلف استان فارس انجام شده و در شهرستان‌های لارستان، پاسارگاد، شیراز، نی‌ریز، استهبان، مهر، داراب، سپیدان و ممسنی استقبال بیشتری بوده است. 

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه تشکل‌های مردمی استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند، افزود: سال گذشته 2هزار و 400 هکتار از استان فارس بذرکاری شده و امسال پیش‌بینی می‌شود که به 3 هزار هکتار برسد. 

بوستانی بیان کرد: عمده بذرهایی که برای کاشت به مردم داده می‌شود بادام کوهی و ارژن است که با همه تنوع‌های اقلیمی و شرایط آب و هوایی سازگاری دارد. 

وی با بیان اینکه این طرح 2 بخش دارد، عنوان کرد: بخش نخست بذرکاری و بخش دوم نگهداری از بذرهای کاشته شده است به همین دلیل این طرح در مناطق تحت اشراف منابع طبیعی انجام می‌شود تا نگهداری از آن با سهولت همراه باشد. 

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: امسال برای نخستین بار برنامه بازدید مردم از مناطق بذرکاری شده، برنامه‌ریزی شده تا مردم بتوانند نتیجه کار خود را از نزدیک مشاهده کنند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار