قائم مقام وزیر نیرو خبر داد:
قائم مقام وزیر نیرو گفت:در پی زلزله اخیر در ۷ شهرستان استان کرمانشاه؛ 7 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های آب و برق و شبکه‌های آبیاری و زهکشی کرمانشاه خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۵۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 14 December 2017
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری تابناک، ستار محمودی قایم مقاوم وزیر نیرو در حاشیه سفر به مناطق زلزله قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: از مجموع این خسارت سه هزار میلیارد ریال مربوط به آب و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به حوزه برق است. 

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این میزان خسارت تامین شده و تامین بخش دیگر را در دستور کار قرار می‌دهیم تا خدمات این بخش‌ها از حالت اضطرار خارج شده و به حالت پایداری قبل بازگردد. 

قایم مقاوم وزیر نیرو با تسلیت به خانواده‌های جان باختگان حادثه زلزله اخیر تصریح کرد: یکی از نیاز‌های اصلی مورد نیاز مردم آب و برق است که در روز‌های اول دستگاه‌های خدمات عمومی با کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها و مسوولان کشوری و فرمانداران بر اساس استاندارد‌های موجود خدمات آب و برق در زمان اضطراری تامین شد. 

وی گفت: متعاقب آن برای برگشت به زندگی عادی خدمات در بخش آب و برق توسعه پیدا کند که با مشخص شدن محل اسکان در شرایط موجود آب و برق در کلیه مناطق را داریم؛ و مشکلی از از این دست وجود ندارد. 

محمودی اضافه کرد: با توجه به اینکه محل اسکان فعلی موقت است و به تناسب نیاز و ظرفیت امروز است در چادر‌های اسکان حجم محدودی از خدمات برق را باید منتقل کرد. 
قایم مقام وزیر نیرو گفت: در بحث ارایه خدمات برق به چادر‌های اسکان باید جوانب ایمنی و مسایل ایمنی لحاظ شود از این رو باید با رعایت جوانب و با توجه به خطر آتش سوزی، برق گرفتگی خدمات محدودی را برای رفع نیاز‌ها داشته باشیم. 

وی در ادامه افزود: در ادامه با تغییر محل‌های اسکان اگر نیاز بیتری به خدمات باشد ارایه می‌دهیم. 

وی با تشکر از مردم زلزله زده که برای هر کاری که برای آن‌ها انجام می‌شود قدردان هستند گفت: تکمیل زیرساخت‌ها نیازمند توسعه بیشتر است و با توجه به شرایط توپو گرافی منطقه نیاز است که برای تقویت زیر ساخت‌ها تامین سرمایه داشته باشیم تا بتوانیم خدمات مطلوب و پایداری را ارایه دهیم که برای این مهم نیازمند به دست آوردن منابع مالی و همچنین تامین آن از طریق مجلس داشته باشیم. 

محمودی با توجه به درپیش بودن فصل سرما نیز گفت: باید آمادگی ارایه خدمات در بخش آب و برق را داشته باشیم و سفر امروز نیز به منظور آمادگی همکاران ما در بخش آب و برق بود. 


فرماندار قصرشیرین نیز از اهتمام مسئولان و مدیران ملی و کشوری در سفر به مناطق زلزله زده برای رفع مشکلات مردم خبرداد. 

فرامرز اکبری افزود: امروز با توجه به سفر قایم مقام وزیر نیرو نیازمندی‌ها و مشکلات حوزه آب و برق مطرح شد و قول مساعد برای پیگیر و رفع این موارد نیز داده شد.
 
  
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار